A program kétségkívül megkönnyítheti az exportképes kkv-k dolgát a világ egyik legnagyobb piacának meghódításában, de érdemes azért reálisan felmérni a lehetőségeket. Az ideális jelöltnek ugyanis megfelelően tőkeerősnek, kell lennie, elengedetetlen a stabil gyártói kapacitás és minőség, ráadásul elvárás, hogy a cégben komoly növekedési potenciál legyen.
Vagyis az a cég, amelyik arra sem képes, hogy a hazai kiskereskedelmi láncok beszállítója legyen, az feleslegesen ácsingózik az amerikai piac felé.
A szerencsés és elég stabil, erős cégek ugyanakkor lehetőséget kaphatnak, hogy bekerüljenek az USA legnagyobb kiskereskedelmi hálózatába - pontosabban az online piacterére. Önállóan egy átlagos magyar kisvállalkozás számára jelentős befektetéssel járna a piacra lépés, hiszen gazdasági szabályozások és vállalati specifikációk sokaságának kell megfelelni, s ebben az USA-beli székhely a legkisebb feladat. E folyamat végigvitele a közvetlen piaci tapasztalat mellett több tíz, akár száz millió forintot igényel és egy, esetenként két évig is eltarthat.
Az Open Doors America szolgáltatásán keresztül minden jóval egyszerűbb - bár a cég diszkréten elhallgatja egyelőre, hogy mennyibe is kerül mindez a leendő beszállítónak.
A kiválasztott jelentkezők egy ötlépcsős előkészítési fázison mennek keresztül, amelynek során a program szakemberei célzott stratégiai és terméktanácsadás keretében hozzáigazítják a márkát az áruházlánc belső elvárásaihoz, kialakítják a termék online és offline áruházi jelenlétét, létrehozzák a szükséges dokumentációt, valamint elkészítik és személyesen lebonyolítják a beszállítói prezentációkat az áruházlánc amerikai központjában.