Ahogy beindult az ünnepi időszak, az amerikai fogyasztók 16,8 százalékkal költöttek többet a tavalyinál amerikai keleti parti idő szerint délután öt óráig – idézi a CNBC az Adobe Analytics elemzését, amely a 100 vezető amerikai online kiskereskedelmi értékesítő forgalmának 80 százalékát fedi le.
Az elmúlt két év tapasztalata egyébként az volt, hogy az online kereskedelem térhódításával egyre csökkentek a sorok a fizikai üzletek előtt hálaadás estéjén, illetve az azt követő Fekete Pénteken egyaránt. Mindazonáltal az erős amerikai munkaerőpiac, az emelkedő ingatlanárak, valamint az újabb és újabb rekordokat döntő részvénypiaci árfolyamok erősen megtámogatták a vásárlási kedvet ebben az évben.
Nem meglepő tehát, hogy országos szinten számos üzlet előtt hatalmas sorokat tapasztaltak az Egyesült Államokban.
Ez a forgalom pedig egyértelműen jóval erősebb, mint az elmúlt néhány év bármelyikében volt
– mondta Craig Johnson, a Customer Growth Partners elnöke. Mi több, sok helyen még az időjárás is kedvezett a vásárlásnak – tette hozzá a Moody's Pennsylvaniában tartózkodó elemzője.
Az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség előrejelzése szerint idén novemberben és decemberben 3,6-4 százalékkal emelkedhetnek az eladások, szemben a tavaly tapasztalt 4 százalékkal. A nem hagyományos fizikai üzletek (részben az online kiskereskedelem) eladásai azonban 11-15 százalékkal, nagyjából 140 milliárd dollárra erősödhetnek.
Noha korábban már jöttek hírek arról, hogy az ünnepi pulykavásárlás nem fogja túlságosan megterhelni idén az amerikaiak pénztárcáját, a novemberi és decemberi ünnepi szezon kiemelt fontossággal bír az amerikai kiskereskedelemben.
Ez adhatja ugyanis az éves értékesítések akár 40 százalékát is.
Nem véletlen, hogy ilyenkor az üzletek rendkívüli akciókat és kedvezményeket kínálnak.
Az átlagos leárazás 10-16 százalék között mozog, és az Adobe felmérése szerint az online térben a számítógépek, a sportfelszerelések, valamint a videojátékok forognak a legnagyobb kedvezményekkel.
Külön érdekesség, hogy
folyamatosan bővül azon vásárlók száma, akik az okostelefonjaikról intézik a bevásárlást.
Immáron ez csatorna felel az online kiskereskedelmi eladások forgalmának 46 százalékáért, miközben a laptopról, illetve az asztali számítógépről történő vásárlások aránya 11 és közel 6 százalékkal süllyedt – derül ki az adatokból.