Klasszikus hollywoodi filmes fogás, hogy a karácsonyi ajándékozós jeleneteknél a főszereplő kicsomagolja a nagymama meglepetését, és abban egy ízléstelen, karácsonyi mintás pulcsi van. Ami egykoron a filmekben egy olcsó poén volt, az mára komoly iparággá nőtte ki magát.
Ma már egyáltalán nem ciki az ünnepi motívumokkal kötött felsőt viselni, sőt egyes helyeken versenyt űznek abból a barátok vagy kollégák, hogy ki tud ízléstelenebb pulcsit találni.
A mánia odáig durvult, hogy hivatalos napja is van a csúnya pulcsiknak, ez december 15-e. Az őrület elérte például az Alaska Airlines légitársaságot is, ahol úgy ünnepelték ezt a napot, hogy akin ilyen felső volt, annak nem kellett sorban állni a járat gépeinél – írja a Business Insider.
Minden idők legdrágább karácsonyi pulcsiját tavaly mutatták be,
a Tipsy Elves terméke 24 274 Swarowski-kristályból készült 52 munkaóra alatt,
és 30 ezer dollárba kerül – írja az Esquire.
Fontos megjegyezni, hogy ez csak a kereskedelmi forgalomban kapható legdrágább pulcsi, a 2 Chainz nevű rapper 90 ezer dolláros aranyberakásos és gyémántokkal díszített pulcsit kapott.
A GQ szerint a Tipsy Elves 2011-ben indult, és két-három éven belül el szeretnék érni a 100 millió dolláros árbevételt.
A cég indulásakor az 5000 darabos készlet két hét alatt elfogyott.
Természetesen nem minden pulcsi ilyen drága, 25 és 150 dollár (6500 és 40 ezer forint) között azonban elég széles a választék. Az őrület néhány éve indult, azóta nincs olyan valamit magára adó webshop, ahol ne lehetne többfajta karácsonyi pulcsit is kapni.
A Thesweaterstore.com oldal már tavaly 25 ezer különböző pulcsival jelentkezett.
A csúnya pulcsikra vonatkozó keresések az oldalon 2012 és 2015 között megháromszorozódtak.
Külön alkalmazása is van a csúnya pulcsiknak, a Tinder mintájára készült a The Swipe-a-Sweater applikáció, ahol a tetszik és nem tetszik funkciókat használva lehet nézegetni a felsőket.
Az UglyChristmasSweater.com oldal növekedése is döbbenetes, 2014-ben 3,5 millió dollár, 2015-ben 4,5 millió dollár,
míg 2016-ban 5,5 millió dollár volt az oldal bevétele
– írja a Fastcompany.com oldal.
Azóta a legnagyobb amerikai sportszervezetek webshopjai is lecsaptak a lehetőségre, az NBA, NFL, NHL és MLB oldalán is óriási keletje van a kedvenc csapatok színeiben pompázó kötött pulcsiknak.
Ehhez jönnek hozzá még a kiskereskedelmi láncokban kapható giccses pulcsik, amelyek száma már 2013-ban meghaladta a 10 milliót.