A nyugodt karácsonyi bevásárlás titka

Daily life Săo Paulo brazil DAILY LIFE CHRISTMAS sao paulo shopping ECONOMY businnes
The month of November has hardly begun and the famous 25 de Março Street, in the central region of Sao Paulo, Brazil, on 10 November 2016, is already moving intensely for Christmas shopping. Even with the current economic scenario, thousands of people circulate daily in search of resale items, gifts, and Christmas decorations that have more popular prices on the famous way. The trade near March 25, one of the most popular streets for popular shopping in Sao Paulo, has an average turnover of R $ 120 million per day. This value almost triples when considering special dates like Christmas, reaching the house of $ 300 million daily in the region's trade. (Photo by Cris Faga/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Az ünnepi időszak a csend és nyugalom ideje, de csak miután véget ért a karácsonyi ajándékok utáni hajsza. Az utakon és az üzletekben tapasztalható zsúfoltság, a megfelelő ajándékok és a legjobb árak megtalálása szinte mindenki számára stresszforrást jelentenek. A PayPal és Kantar Millward Brown kutatása szerint a bolti vásárlással járó kellemetlenségekben tízből nyolc európai érintett, és az ünnepek közeledtével párhuzamosan a frusztráció szintje folyamatosan nő. A magyarok is sokat nyugtalankodnak az ajándékozás miatt, közel ötödünk aggódik, hogy nem fogja tudni beszerezni a megfelelő meglepetést.
Vágólapra másolva!

A PayPal online fizetési szolgáltató nemzetközi felmérést készített arról, hogy miként viszonyulnak az európai fogyasztók a karácsonyi ajándékvásárlással járó kényelmetlenségekhez. A felmérés tíz országban, köztük Magyarországon, több mint 10 ezer válaszadó megkérdezésével készült.

Szeretjük a karácsonyt, de a karácsonyi vásárlást nem mindig

Az ünnepeket a legtöbb európai varázslatos és örömteli időszaknak tartja, azonban az ajándékozás úgy tűnik sok kellemetlenséggel is járhat.

Amellett, hogy tízből kilenc magyart ér valamilyen kellemetlenség a karácsonyi ajándékvásárlás során a felmérés szerint honfitársaink 17 százaléka tartósan idegeskedik a megfelelő meglepetések beszerzése miatt. Körülbelül negyedük elsősorban azért aggódik, hogy nem fogja megtalálni a megfelelő ajándékot, 22 százalék pedig attól fél, hogy az ajándék nem tetszik majd a megajándékozott személynek.

Ugyancsak jelentős azoknak az aránya, akik az ajándékokra szánt költségkeret túllépése miatt idegeskednek (28 százalék), vagy éppen azért, hogy csak az utolsó pillanatban találnak rá a tökéletes meglepetésre (28 százalék).

Forrás: PayPal

A megkérdezettek szerint a karácsony fényét a forgalmi dugók és az általános zsúfoltság is beárnyékolhatják, bár az európai válaszadók nagy része (64 százalék) úgy vélekedett, hogy ezek elkerülhetetlen velejárói az ünnepeknek. A kellemetlenségeket a környező országok lakossága is hasonlóan éli meg, a csehek 25 százaléka, a lengyelek 30 százaléka említett valamilyen ajándékvásárláshoz kapcsolódó bosszúságot.

A karácsonyi lázra gyógyír az internet

Érezte már úgy az ünnepi előkészületek során, hogy a teendők listája sosem ér véget? Tervezés, vásárlás, főzés, meghívások, látogatások és még sorolhatnánk. A vásárlást, azonban talán ki lehet húzni a listáról. Hogy hogyan? A kutatásból kiderült, hogy tízből hat európai szerint a karácsonyi ajándékok online megrendelésével a vásárlás sokkal kevesebb bosszúsággal jár, ráadásul 70 százalék szerint így kedvezőbb áron lehet egyes termékekhez hozzájutni.

Illusztráció Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit, usage worldwide/Frank May

– mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója.

Forrás: PayPal

A helyzet Magyarországon is hasonló: a válaszadók 66 százaléka gondolja úgy, hogy az online vásárlással sokkal kellemesebb élmény az ajándékvadászat.

A magyar fogyasztók ugyanakkor az internetes vásárlás számos további előnyét is kiemelték, ilyen például a zsúfolt üzletek elkerülésének lehetősége (87 százalék), az időmegtakarítás (80 százalék) és a külföldről történő vásárlás a legjobb árakon (67 százalék).

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!