Az egyik legfontosabb befolyásoló tényező a 2018 májusától életbe lépő új Uniós Adatvédelmi Irányelv. Az adatvédelmi szabályok szigorításával minden cégnek felül kell vizsgálnia az általa kezelt személyes adatokat és hozzájáruló nyilatkozatok tömkelegét kell kitöltetnie.
Ez egyrészt rengeteg adminisztrációs és papírmunkát eredményez, másrészt alapjaiban változtatja meg a toborzás folyamatát, hiszen a jövőben lesznek olyan csatornák, amelyeken keresztül csak akkor lehet valakit felkeresni, ha az érintett előre nyilatkozott arról, hogy személyes adatai kifejezetten ilyen célból is felhasználhatók.
A munkaerőtoborzás kulcsfontosságú lesz a jövőben.
Az a munkáltató lesz sikeresebb, aki pénzt és időt fektet a toborzásba. Érdemes a cégvezetőknek a toborzás hatékonyságára vonatkozó méréseket bevezetni a stratégiai folyamataikba. Így látni fogják, hogy többszörösen megtérül, ha a cég szakértőkre bízza és kiszervezi a teljes kiválasztást – mondta Szigeti Nikoletta a Profession Services toborzási szakértője.
A robotizáció egyre növekvő szerepe várhatóan rövid távon, akár már jövőre megmutatkozik.
Ennek első látható jele valószínűsíthetően az ipari gyártás-termelési szektorban lesz. A robotok egyre növekvő tudása és megnövekedett hatékonysága, valamint a humán munkaerő drágulása miatt a szektor szereplői várhatóan egyre bővülő robotikus megoldásokat alkalmaznak majd.
Az így felszabaduló munkaerőnek köszönhetően enyhülhet a jelenlegi túlfeszített, létszámhiányos állapot az egyéb gyártási-termelési területeken. Részben ez a folyamat is azt mutatja, hogy a speciális szaktudás egyre megbecsültebb lesz. Nem szabad tehát abbahagyni a tanulást, sőt az élethosszig tanulásnak csak a jövőben mutatkozik meg valódo szükségszerűsége.