A GVH tájékoztatása szerint "A Telekom 4G mobilinternetet választják a legtöbben. Bízd rá magad!" szlogenű kampányban a társaság nem tárgyilagosan hasonlította össze a saját szolgáltatását a versenytársakéval. Felidézték, hogy a hirdetés üzenete szerint a Magyar Telekom 4G mobilinternetet többen használják, mint a Telenor vagy a Vodafone 4G mobilinternet-szolgáltatását.
A hivatal közölte, hogy a hirdetésben nem teljesült az ellenőrizhetőség követelménye.
A Magyar Telekom állításait a hivatkozott gyorsjelentések nem támasztják alá, mivel azok 2014 januárjában készültek utoljára,
továbbá nem tartalmaznak adatokat a 4G hálózat használóiról - írták. A GVH szerint csak a lényeges, meghatározó, jellemző és ellenőrizhető tulajdonságra vonatkozó összehasonlító reklámok jogszerűek és az összehasonlításnak is tárgyilagosnak kell lennie.
Megállapították továbbá, hogy
az ellenőrizhetőség akkor sem teljesül, ha a reklám hitelességét a fogyasztó nem tudja ellenőrizni,
mert az csak bírósági perrel vagy egy hatósági eljárással igazolható. Utaltak arra is, hogy a kampány idején a mobilinternet-piac jelentősen átalakult a hálózatfejlesztések miatt, ezért a reklámok valóságtartalma, hitelessége csak később - akár több év elteltével - állapítható meg, így azok közzététele a hivatal szerint tisztességtelen volt.
A GVH a kommunikációs kampány 2015 júliusa és augusztusa között megjelent tájékoztatásait vizsgálta, a bírság kiszabásakor a kommunikációs költségekre alapozott. Súlyosító körülményként értékelték, hogy a 4G szolgáltatás a kampány idején sok fogyasztó előtt még ismeretlen volt, ezáltal a szolgáltató információs előnyhöz jutott - áll a közleményben.
A Magyar Telekom azt közölte az MTI-vel, hogy várhatóan bíróságon támadja meg a határozatot. Felidézték, hogy
a GVH egy korábbi határozata miatt szintén bírósághoz fordultak, két másik kampányuk esetében pedig a hivatal nem talált jogsértést.
Hozzátették, hogy az elmúlt hónapban jogerősen pert nyertek a Vodafone ellen, amely kifogásolta, hogy a Magyar Telekom a három magyarországi szolgáltató 4G hálózat sebességét hasonlította össze egy korábbi kampányában.
A Magyar Telekom a mai napon vette kézhez a Gazdasági Versenyhivatal határozatát „A Telekom 4G mobilinternetet választják a legtöbben. Bízd rá magad!" szlogenű kampánnyal kapcsolatban. A Telekom várhatóan ezt a határozatot is bíróságon fogja megtámadni. A januárban bejelentett, „Magyarország legnagyobb 4G hálózata" szlogenű reklámkampánnyal kapcsolatos GVH határozat ellen a Telekom már bírósághoz fordult. A „4G Tesztelték, bizonyított", valamint a „Ha számít a gyorsaság" szlogenű kampányokat vizsgáló eljárásokat a GVH jogsértés megállapítása nélkül zárta le.
Megjegyezzük, hogy a „Ha számít a gyorsaság" szlogenű kampány kapcsán a Vodafone által a Telekom ellen indított pert a Telekom 2017 januárjában jogerősen megnyerte. Ebben a reklámkampányban a Telekom a három magyarországi mobilszolgáltató 4G hálózatainak sebességét hasonlította össze a www.szelessav.net oldal adatai alapján. A Telekom 4G hálózatának gyorsaságára vonatkozó állítás a bírósági próbát is kiállta.