Alig néhány hónap kell csak ahhoz, és az Egyesült Államok szarvasmarha-tartóit digitális eszközeiken láthatják, miként kell megváltoztatni a tartási körülményeket ahhoz, hogy a haszonállatok több tejet adjanak. A digitális technológiáknak köszönhetően ugyanis nem lesz többé titok, miből mennyit egyenek a tehenek, vagy gazdájuknak mire kell figyelni ahhoz, hogy nőjjön a tejtermelés. Big data elemzéssel és komplex analitikával boldog és több tejet adó szarvasmarhákkal lehet hamarosan találkozni az amerikai gazdaságokban is.
A Cargill nem az egyetlen vállalat, mely figyelmét a digitális technológiák mezőgazdasági alkalmazhatósága felé fordítja. Például a Deere & Co.,
a világ legnagyobb, gazdálkodáshoz szükséges eszközöket gyártó vállalata 305 millió dollárt fizetett egy szilícium-völgyi vállalatért, amely kisgépek technológiai fejlesztésére specializálódott.
A vállalatok úgy látják, hogy a big data módszerek, a digitalizáció és mindazok a technológiák, melyek más iparágakban már jelen vannak, alapvetően formálják át a mezőgazdasági termelés mindennapjait is. Nem csak a nagyvállalatoknak, hanem a farmereknek is elemi érdekük a produktivitás növelése, melyhez az információs technológiák komoly segítséget nyújthatnak.
A Goldman Sachs becslése szerint, 2050-re 240 milliárdos biznisszé nőheti ki magát a digitális eszközök mezőgazdasági alkalmazása.
A legoptimistább szereplők egyenesen új mezőgazdasági forradalmat vetítenek előre a digitális technológiáknak köszönhetően. A mezőgazdasági termelésből származó bevételek szerkezete megváltozik, ami az elérhető profitra is hatással lesz.
Azt, hogy a digitális technológiáknak, a mezőgazdasági adatok elemzésének mekkora jelentősége van, jól mutatja az olasz főpróba. A Cargill jelentése szerint,
közel 12 százalékkal hatékonyabban termeltek azok az ottani gazdaságok, melyek támaszkodtak az alkalmazás nyújtotta lehetőségekre.
A szarvasmarhák tartási körülményeinek optimalizálása révén a költségek is csökkentek.
Ezek a kedvező tapasztalatok sarkallták arra a vállalatot, hogy az Egyesült Államokban is bevezesse a platformot az ottani gazdálkodók számára.
A rendszer egyik alapja az, hogy a korábbi tejtermelési adatokat összegyűjtve, integráltan kezeli, ez alapján pedig sokkal megalapozottabb kalkulációkra képes a tejet adó jószágok teljesítménye érdekében.
Miközben tehát a tehenek tartási körülményeit mind optimálisabbá tehetik a farmerek és a nagyüzemi tartók az új platform segítségével, a vállalatnak már meg is vannak a következő célterületei. Jelzésük szerint, a mezőgazdaság digitális átállásának következő lépcsője az akvakultúra területe lehet.
A cikk megjelenését az MVM Edison program támogatta!