Egy megfontolt cégvezetőnek persze már karácsony előtt végig kellett haladnia a legfontosabb ellenőrzőpontokon a céggel kapcsolatban, írja a Piacésprofit.hu.Ha ez nem sikerül, akkor az újév eleje a legjobb időpont arra, hogy a vezető áttekintse, hogyan állnak a cége ügyei és merre szeretne haladni.
A Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ (Budapest LAB Entrepreneurship Center) öt olyan teendőt szedett össze, amelyek talán apróságnak vagy triviálisnak tűnnek, mégis fontos szerepük van az éves vállalati célok elérésére.
Ne a napi logisztikával, cash flow-val foglalkozzon a cégvezető, hanem az előző évet értékelje. Vizsgálja meg a kimutatásokat, és a problémákat, keressen összefüggéseket, melyek megoldásával idén másképp dolgozhat. Fontos látni az eladások szerkezetét, a marketing akciókat és a munkatársak teljesítményét.
Az év elején inkább az új célok kitűzésére érdemes koncentrálni. A csapat összehívását követően a vezető tájékoztassa a munkatársakat, hogy hogyan is áll a cég és mik az idei tervei. Félreértés, hogy jobb, ha csak a főnök tudja, mi zajlik a cégben. Érdemes lehet leülni a beszállítókkal, szerződéses partnerekkel is.
Hogy ezek meg is valósulhassanak, mindig elérhető, konkrét, pontosan megfogalmazott vállalásokat érdemes tenni. Egyes cégeknél bevált, hogy a munkatársak külön fogadalmat is tesznek, hogy mivel fognak többet tenni a cégért. A karácsonyi bulin akár jutalmakat is kaphatnak azok, akik teljesítik a céljaikat.
A legtöbb kisvállalkozás idei tervei között is előkelő helyen van a növekedés. A növekedés azonban újabb feladatokat és problémákat is jelent a cég számára, amelyekre előre fel kell készülni.
Ha a tervezett marketing kampány tényleg bejön, de csődöt mond a felkészítetlen logisztika vagy számlázórendszer, esetleg kevés a raktárkészlet, az sok csalódott és soha vissza nem térő ügyfelet eredményez és persze nem sikerül a tervezett bevétel elérése sem. Ezért elérkezhet az ideje plusz emberek felvételének, vagy bizonyos folyamatok automatizálásának.