Az új Porsche modellek mellett sok kevésbé ismert van a piacon, amelyek sokkal olcsóbban beszerezhetőek, mint a márka húzónevei. Ezek természetesen nem a legújabb kiadások, sőt a tulajdonosnak valószínűleg mélyen a zsebébe kell majd nyúlnia, hogy ismét üzemképessé és széppé tegye őket,
Ilyen például az 1976 és 1988 között gyártott Porsche 924 coupe, amely eltér a hagyományos formáktól és remek választás azoknak, akik ki szeretnének tűnni a tömegből. Többek között ez volt az első Porsche, amelyet teljesen automata sebességváltóval szereltek fel.
Jonathan Klinger, a klasszikus autók biztosításával foglalkozó Hagerty cég szóvivője szerint ez egy remek kezdő kocsi lehet azoknak, akik később komolyabban is szeretnének foglalkozni a klasszikus autók gyűjtésével, restaurálásával, vagy értékesítésével.
Megfordulnak utána az emberek, de emellett remekül használható modern világunk útjain is, kiváló fékrendszerrel lett felszerelve és összességében egy nagyszerű autóról beszélünk"
A 924-et sokat kritizálták a megjelenésekor, főleg azért mert mindössze 95 lóerős volt, bár a későbbi szériákban feltolták a lóerőt is. Továbbá a Porsche híveinek az autó formája sem tetszett, sőt a fekete-fehér kockás ülésekbe is sokan belekötöttek, hiszen nem nyújtottak túl esztétikus látványt.
A Porsche 150 000 példányt tudott értékesíteni ebből világszerte.
A kocsi néhány hibáján túl, a megfizethető ár igen vonzó lehet a gyűjtőknek. A megjelenésekor mindössze 10 000 dollárba került.
Mindez azt jelenti, hogy a 924-est sokkal könnyebb megtalálni és megvásárolni is, mint a hagyományosan népszerű modelleket. A világrekord eddig 98 000 dollár volt egy 924 Carrera GT-jért, amit tavaly adtak el Párizsban.
Ez jóval kevesebb, mint például egy 993 GT2, amely már 2,4 millió dollárért is váltott gazdát.
Az Autotrader oldalon már 6250, 10 ezer és 11,450 dollárért is lehet találni 942-es Porschet. Klinger szerint az áruk emelkedni fog a következő években, mert egyre több ember fedezi fel ismét ezt a típust.
Akinek elég pénze van a felújításra, az már 1000 dollárért is hozzájuthat saját 924-es Porsche autójához. Mi több, a Hagerty ajánlójában ez a legolcsóbb klasszikus, egy jó állapotban lévő 924-es átlagosan 7 200 dollárét ér. Ez 22 százalékos áremelkedés 2017 januárja óta.
Ezt a növekedést csak egy Porsche modell tudta felülmúlni. Az 1974 és 1977 között gyártott 911-es átlag ára - évjárattól függően - jelenleg 22,000 és 44,000 dollár között mozog, de ennél akadnak drágább példányok is.
Az is fontos, hogy a Hagerty ajánlójában ennek az autónak van a legjobb ezredfordulós-babyboomer aránya (3:2), ami azt jelenti, hogy sokkal több fiatal érdeklődik az autó iránt, mint idősebb, így a kereslet még sokáig megmaradhat.
A Bloomberg azt tanácsolja, hogy a vásárlók inkább vegyenek olyan 924-es Porschet, amely több kilométert tett meg, viszont többször is szervizelték, mint olyat, amelyet ritkán használtak, de nem is fordítottak nagy figyelmet a karbantartására.