A Ryanair szerint a 2019-es nyári utazásokra vonatkozó jegyek már magukban foglalnak egy repülési záradékot, amely „a szabályozási környezetnek megfelelően teszi majd lehetővé a járat lebonyolítását".
A repülőtársaságok egyértelmű álláspontot várnak Nagy-Britanniától a jövőben a nyílt égbolt megállapodással kapcsolatban. Ez a szerződés az, amely lehetővé teszi és szabályozza az Egyesült Államok és az uniós országok közötti transzatlanti járatok indítását a brexit után.
A Ryanair vezető marketingszakértője elmondta: "semmi nem változott" a légitársaság szempontjából, várnak, mivel Nagy-Britannia 2019-ben elhagyja az Európai Uniót, és „jelenleg még mindig nincs alternatívája a nyitott égboltnak".
A Ryanair közleménye szerint, ha a nyitott égboltra továbbra sem születik szabályozási alternatíva, akkor „2019 áprilisa után meg kell fontolniuk egy módosítást az Egyesült Királyságba irányuló és onnan induló utazások feltételeiről".
Tavaly a Thomas Cook utazási ügynökség – amely Európa második legnagyobb utazási irodája – egy olyan záradékot tett hozzá szerződéseihez, hogy a cég nem lesz köteles kártérítést fizetni, amennyiben „légtérblokk" következik be.
A londoni kormány szóvivője szerint „a repülés elengedhetetlenül fontos az Egyesült Királyság gazdasága számára, és elkötelezettek a lehető legjobb ajánlat megalkotásában".
A Ryanair szerint a foglalások a bizonytalan helyzet ellenére is stabilak.
A Ryanair azt is bejelentette, hogy kötelezettséget vállal az általuk használt műanyagok eszközök csökkentésére, és készült egy ötéves terv is, amely tartalmazza annak menetrendjét, hogy miként szabaduljanak meg a műanyagoktól.
Az utasoknak ez olyan változásokat jelent, mint például a fából készült evőeszközök használata, vagy a biológiailag lebomló kávéspoharak."
Emellett a Ryanair létrehoz a cégen belül egy követelésekkel foglalkozó csapatot, amely az utasok kártérítési igényeivel foglalkozik. Azt tervezik, hogy így gyorsul a bejelentések kezelésének ideje, amit 10 napon belül el kell majd kezdeniük kivizsgálni és szó van egy automatikus kompenzációs rendszer bevezetéséről is.