Február 7-én, az amerikai tőzsdei zárás után a Tesla is közzétette a negyedik negyedéves jelentését. A jelentés a gyártó történetének legnagyobb veszteségéről szól, azonban Elon Musk, a vállalat vezérigazgatója szerint tanultak a leckéből, és optimisták 2018-at tekintve.
A Tesla jövője egyértelműen a megfizethető kategóriába eső Model 3-tól függ, azonban a jármű gyártása erősen akadozik.
Emiatt a Tesla a negyedik negyedévben 675,4 millió dolláros veszteséget jelentett.
Ez rengeteg pénz, még az egy évvel korábbi veszteséghez képest is, 2016 azonos időszakában 121,3 millió dollár volt a cég vesztesége.
Csak 2017-ben 1,4 milliárd dollárt bukott a cég.
Jó hír azonban, hogy a bevételek növekedtek, 3,29 milliárd dollár volt a tavalyi 2,28 milliárd dollárral szemben.
Pozitív az is, hogy bár a veszteség hatalmas, az elemzők ennél sokkal nagyobb mínuszra számítottak.
Elon Musk 2018-tól a fordulat évét várja, és ígérete szerint már idén nyereséges lesz a Tesla – írja a BBC.
A Tesla közölte a Model 3-nak a gyártási ütemtervét. Az első negyedév végére heti 2500 autót,
míg a második negyedévben 5000 darabos gyártást ígér a vállalat.
A jóslatok jóval visszafogottabbak, mint korábban, érdemes visszaemlékezni, hogy 2017 közepén heti 20 ezer darabos produktivitást vállalt Musk már az év végre.
Ehhez képest gyakorlatilag vért izzadt a vállalat, hogy átlépje év végére a heti 1000 darabos határt a cég – írja a MarketWatch.
Musk több jóslattal is előállt a jelentés ismertetésekor. Többek között 100 ezer Model S-t és Model X-t akarnak kiszállítani 2018-ban, de az energiatároló rendszerek eladási is várhatóan háromszorosára emelkednek.
Azonban az egyik legérdekesebb bejelentés az volt, hogy a vállalat idén tervez egy olyan utat,
ahol úgy jut el a Tesla Kaliforniából New Yorkba, hogy a sofőr egyszer sem ér a kormányhoz.
Ezzel szeretnék bizonyítani, hogy már mennyire megbízható a Tesla önvezető rendszere.
A 35 ezer dolláros modell jóval olcsóbb, mint a többi elektromos jármű ebben a kategóriában. A Tesla azonban nem csak a Model 3-mal képviselteti magát a piacon, a Model X, a terepjárójuk (SUV) és a Model S egyaránt 70 ezer dollárba kerül.
Hogy mennyire éri meg Model 3-as Teslát venni, az egyelőre kérdés.
Tegnap az Origo is írt arról, hogy nem csak a gyártással vannak komoly problémát, de az autó minősége is hagy kívánnivalót maga után.
Hogy pontosan mik azok az amatőr hibák, amit az autógyártási tapasztalattal alig rendelkező Tesla elvétett, elolvashatja itt.