Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. megvásárolta az Alföldi Tej Kft. Kokárdás márkáját,
így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben.
Ezt pénteken jelentették be egy székesfehérvári sajtótájékoztatón. Bernhard Haider, az Aldi Magyarország ügyvezető igazgatója emlékeztetett arra, hogy az Alföldivel 2015-ben jöttek ki kizárólag magyar tejtermelőktől származó tejből a magyar fogyasztói igényekhez alakított Kokárdás termékekkel.
A márkanév alatt 12 terméket kínálnak, de szeretnék tovább bővíteni a kínálatot.
Szinte biztosan felveszik a Kokárdás kínálatába a trappista sajtokat és a Túró Rudit, de a magas minőség, a magyar alapanyag és feldolgozás nem változik. Emellett a jövőben az Alfölditől vásárolják majd a biotejet, így az első kiskereskedelmi áruházlánc lesznek, ahol valamennyi kiszerelésű friss és UHT-tej, továbbá minden típusú trappista sajt magyar termék lesz.
Bernhard Haider azt is mondta, hogy olyan termékek is bekerülhetnek a körbe, amiket az Alföldi nem tud gyártani, de más gyártók képesek az elvárt színvonalat teljesíteni.
A vételár üzleti titok.
Mélykuti Tibor, az Alföldi Tej ügyvezető igazgatója közölte, hogy tíz éve dolgoznak együtt az Aldival, s mára stratégiai partnerek lettek.
Az Alföldi Tej nettó árbevétele 2017-ben meghaladta az 53 milliárd forintot, a munkavállalók létszáma pedig 630 a két gyárban. Az évek óta tartó 15-20 százalékos növekedési ütem mellett és a debreceni beruházások befejezésével a belföldi tejfeldolgozók között elsők lehetnek.
Az Aldi 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon.
Jelenleg közel 3000 magyar munkavállalót foglalkoztat és 129 áruházból álló országos hálózatot működtet.