Az Európai Bizottság több ezer weboldalt megvizsgált az EU-ban, és megállapította, hogy csupán az esetek 37 százalékában tudtak a külföldről vásárlók valóban megvenni egy terméket - írja a Kamaraonline.hu. Az esetek fennmaradó részében a felhasználók területi alapú tartalomkorlátozásba ütköztek (geo-blokkolás).
Ez az a gyakorlat, amikor a cégek földrajzi helyhez kötik termékeik online történő megvásárlását.
Ennek a formája lehet az, ha külföldi IP-címre, irányítószámra, vagy a bankkártyát kibocsátó országra alapozva elérhetetlenné tesznek bizonyos termékeket és szolgáltatásokat a felhasználók számára.
Az Európai Parlament a héten dönt a szabályozásról, amely megszünteti a területi alapú tartalomkorlátozást, és
kötelezi a kereskedőket, hogy a másik uniós országból származó vevőket az árak és vásárlási feltételek kapcsán a pontosan ugyanúgy kezeljék, mint a belföldi vásárlókat.
A szabályok 2018 végéig életbe lépnek és a termékek és szolgáltatások széles körére kiterjednek, például
A megállapodásba bekerült egy záradék, amelynek értelmében a Bizottságnak két éven belül meg kell vizsgálnia, hogy szükséges-e a törvényt kiterjeszteni további termékekre, például az e-könyvekre, letölthető zenére és az online játékokra.