A globális okostelefon-értékesítések 5,6 százalékkal csökkentek 2017 negyedik negyedévében. A Gartner kutatása szerint 2004 óta nem volt példa zsugorodásra a piacon – írja a CNBC.
A piac legfontosabb szereplői közül kizárólag két kínai okostelefon-gyártó,
a Huawei és a Xiaomi volt képes éves alapú növekedést összehozni a tavalyi év utolsó három hónapjában.
Az előbbi 7,6, míg az utóbbi 79 százalékot bővült.
A folyamat mögött jelentős részben az áll, hogy a piacon hiány van magas minőségű, de „ultra alacsony árú" okostelefonokból. A vásárlók tehát sokkal inkább magasabb minőségű készülékeket vesznek, ezeket azonban sokkal tovább meg is tartják – mondta Anshul Gupta, a Gartner igazgatója.
Noha a prémium kategóriás, 4G kapcsolattal, valamint jó minőségű kamerával rendelkező okostelefonok iránt továbbra is erős volt a kereslet, ahogy a fogyasztói elvárások egyre magasabbak, sokan úgy ítélik meg, nem jár számottevő előnnyel a telefonjuk lecserélése – tette hozzá Gupta.
A Samsung egyébként megtartotta a piacvezető szerepét az eladások tekintetében,
és bár 3,6 százalékkal csökkentek az értékesítései, így is növelni tudta a piaci részesedését 2016 negyedik negyedévéhez képest. Az Apple eladásai ezzel párhuzamosan 5 százalékkal csökkentek éves alapon, míg a kínai Oppo 3,9 százalékos gyengülést szenvedett el.
Ezzel együtt azonban a piac öt vezető szereplőjéből mindegyik képes volt növelni a piaci részesedését a tavalyi negyedik negyedévben,
tovább szélesítve ezzel a rést a piacvezetők és a többiek között.
A 2017-es év egészét tekintve az okostelefonok-eladások éves alapon 2,7 százalékkal 1,5 milliárdra bővültek.