Ahogy egyre terjednek a különböző utazási alkalmazások, a hagyományos utazási irodák komoly növekedési problémákkal kell hogy szembenézzenek. Más azonban a helyzet azokkal a cégekkel, amelyek luxusutazásokat kínálnak az ügyfeleiknek – írja a CNBC.
A luxusutazásoknak 40 százalékát utazási irodákon keresztül foglalják le a tehetősebb ügyfelek,
szemben a külföldi utazások teljes spektrumával, ahol jóval alacsonyabb, mindössze 27 százalékos szerepük van a klasszikus irodáknak – derül ki az ITB Berlin, illetve az IPK International közös jelentéséből.
A tanulmányból az is kiolvasható, hogy a nemzetközi luxusutazásokat igénybevevők több mint fele információforrásként használja az utazási irodákat.
Úgy tűnik, a luxusutazások területén a hangsúly az irodák szakértelmén van. Jó példa erre a brit székhelyű Scott Dunn ügynökség, amely 20 százalékos éves növekedést tudhat maga mögött, köszönhetően a szakértő tanácsadók iránti erős keresletnek. Ahogy Simon Russell, a vállalat vezetője fogalmaz,
semmi értelme, hogy az ügyfelek kockáztassanak azzal, hogy saját maguk intézik a foglalásokat, ha már egyébként is jelentős összeget költenek el az egész utazásra.
További jó hír a luxusutazásokkal foglalkozó irodáknak, hogy az ügyfeleik jelentős része elsősorban az élményeket részesíti előnyben a fizikai tárgyak megvásárlása helyett. Ez pedig ajtót nyit az utazók egy új generációjához is.
A fentiek tükrében érthető, hogy egy két évvel ezelőtt Amadeus Travel Intelligence jelentés szerint a külföldi luxusutazások 6,2 százalékos növekedési ütemet produkálhatnak a következő 10 évben, szemben a szektor 4,8 százalékos teljes bővülésével.
A fiatalok ezzel együtt egy másfajta szemléletet is behoznak a piacra, amelyhez az irodáknak is alkalmazkodniuk kell.
A közösségi médiában felépített személyes kép ugyanis egyfajta márkaalkotást is jelent az Y generáció számára.
Következésképpen nem csupán az élményen van a hangsúly, hanem azon is, hogy ez az élmény minél inkább személyes és jól közvetíthető legyen a különböző csatornákon, például az Instagramon keresztül.
Mindez azt jelenti, hogy a hagyományos utazásokat kínáló irodák a jövőben várhatóan nem bírnak majd kellő vonzerővel a fiatalok számára, hiszen egyrészt egyre kisebb igény vankörükben a hagyományos nyaralásokra, másrészt ezeket könnyedén le tudják bonyolítani egyedül is a fiatalok.
Ahogy azonban az Y generáció egyre nagyobb vagyont halmoz fel, megnyílik az út a luxusirodák felé, melyek személyre szabott, élményközpontú programokat kínálhatnak. Ez azonban technológiai kihívásokat is jelenthet az irodáknak, mivel
az Y generáció tagjai már sokkal kevésbé veszik fel a telefont, inkább online érdeklődnek és intézik a szükséges ügyeket.
A cégeknek tehát olyan online platformokat kell kialakítaniuk, melyek képesek megfelelni a fiatalabb generáció igényeinek – összegezte a tanulságokat Russel.