Újszászi András fejlesztési vezető és csapata megoldást keresett az üvegházakban is jelentkező problémára, a megbízható munkaerő hiányára - írja a Délmagyar.hu. Az SZTE Szoftverfejlesztés Tanszékének haladó szellemű oktatóival együttműködve meg is született egy, a dolgozókat motiváló szoftver. Azóta nagyon messzire jutottak. Az üvegházi terminálba mágneskártyával bejelentkező alkalmazott a világon mindenütt saját nyelvén láthatja aznapi teendőit – az internetalapú, mobilról is elérhető rendszer bármikor fejleszthető.
A kertészeti szektorban nincs a világon másnak ekkora adatmennyisége.
A felhasználóknak valós idejű tanácsokkal szolgálnak, valós idejű technológia támogatást nyújtanak. A mérlegrendszerükkel, lényegében megkérdezik a növényt, mire van szüksége. Annak tömegét, növekedését összevetik egy adott időszak páratartalmával, a napsütésével, és ehhez igazodva folyamatosan változtatható az öntözési, szellőztetési stratégia.
A cég az elmúlt években sikeresen jelent meg egyebek között Lengyelországban, Spanyolországban, Hollandiában és Finnországban, de ott vannak Ázsiában és a tengerentúlon – például Kanadában vagy Chilében – is.
A Gremon a korábbi évekhez hasonlóan 2017-re is megduplázta éves árbevételét. A Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő is fantáziát látott a növényházi döntéstámogató rendszerek fejlesztésével, illetve gyártásával foglalkozó Gremonban, és nemrégiben 400 millió forint értékű befektetési megállapodást kötött a céggel.