Tiszta energiaforrásból származó áramot, illetve a vételezéséhez kapcsolódó szolgáltatást közvetít az Ikea a brit háztartások számára. A bútoros cég az egyik leginnovatívabb brit energetikai kezdeményezéshez társult be.
A Big Clean Switch nevű projekt mögött álló vállalat azt ígéri, a náluk regisztrált és fogyasztói csoportba szervezett háztartások számára képes megtalálni azt a szolgáltatót, mely a legolcsóbban kínálná számukra az elektromos áramot. De ez még nem minden. A kollektív energiafogyasztói csoportra vonatkozó kezdeményezés azért is lehet sikeres, mert
a projektnél garanciát adnak arra, hogy a rendszerhez csatlakozva, kizárólag megújuló forrásból nyert villamos energiát vásárolhatnak a fogyasztók.
A cég saját tevékenységét „társadalmilag hasznos üzletként" jellemzi. Azaz azzal, hogy garantálják, a fogyasztókhoz csak nap-, szél- illetve vízenergiából nyert villamos energia kerül, egyúttal – ügyfeleikkel együtt – sokat tesznek a fenntarthatóságért, és hozzájárulnak a klímaváltozás és a légszennyezés elleni küzdelemhez is.
A vállalkozásnál nem állítják, hogy nem tesznek szert profitra, de álláspontjuk szerint, nem ennek gyarapítása az elsődleges céljuk, hanem a megújuló energiák terjedésének előmozdítása, ennek járulékos hasznaival együtt. Bevételük a szolgáltatóktól származik, amelyek jutalékot fizetnek számukra valamennyi, a fogyasztókkal megkötött szolgáltatási szerződés után.
Az Ikea ebbe a kezdeményezésbe társult, és erőteljes reklámkampányt kezdett azért, hogy a vásárlóit ebbe az irányba terelje. Az Ikeanál nem is titkolják, hogy az üzletek után jutalékot kapnak, ám azt is jelezték, ebből az adott üzletük térségének közösségeit támogatják majd.
A két vállalat azt ígéri, hogy március 6-án nyilvánosságra hozzák azokat a tarifaajánlataikat, amelyek közül a fogyasztók választhatnak,
s amelyek garantáltan megújuló energiaforrásokhoz köthető termelésre vonatkoznak.
Az Ikea azzal is próbálja az érdeklődést felkelteni a lehetőség iránt, hogy jelzi: a honlapon való regisztráció még nem kötelez semmire, ellenben szükséges ahhoz, hogy a lehető legolcsóbb zöldenergia-árat találják meg az érdeklődők számára.
A két vállalat azt ígéri, egy átlagos háztartás akár év 300 fontot – nagyjából 100 ezer forintot – is megtakaríthat évente a segítségükkel.
A The Guardian cikke ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, a múltban is volt arra példa, hogy fogyasztói kollektívák jelentős megtakarításokat érhettek el az ilyen ajánlatok révén, de ez nem minden esetben teljesült. Amellett a kezdeményezés mellett, mely mellett most Ikea partnerként kötelezte el magát, más, a zöld szolgáltatókat összehasonlító portálok is elérhetők a britek számára.