Nagy Britanniában a KFC rajongók szomorú napra ébredtek február 19-én. Az éttermek kétharmada nem nyitott ki, mert az üzletekbe nem jutott elegendő mennyiségű hús.
Mint kiderült, a probléma forrása a DHL szállítmányozási vállalat, amely nem tudta kezelni a hűtést igénylő, friss csirkehús szállításának logisztikáját. A legnagyobb gond az volt,
hogy a DHL-nek csak egy központja van az országban,
ahonnan nem tudták megfelelően és egyenletesen teríteni a húst.
Azonban a KFC bejelentette, hogy több céggel is leszerződik,
így a DHL mellett visszatér a korábbi logisztikai partneréhez, a Bidvesthez is.
A Bidvest ételek szállítására specializálódott, öt nagy központja is van a szigeten, így gyakorlatilag rutinmunka a KFC éttermek ellátása - írja a The Guardian.
A Bidvest és a KFC útjai azért váltak el februárban, mert egy 2017-es tenderen a DHL nyújtotta be az olcsóbb ajánlatot. Mivel minden cég törekszik a költségek lefaragására, így a Bidvest elvesztette megbízását.
Most a Bidvest a 900 étteremből 350-ért fog felelni az ország északi részében.
A KFC közlése szerint még mindig van olyan étterem, amely nem nyitott ki,
jelenleg 97 százalékkal üzemel a lánc.
A Bidvest visszafogadása után várhatóan megoldódnak a KFC csirkehús ellátással kapcsolatos problémái, ugyanis ezzel a lépéssel jelentős terhet vesznek le a DHL egyetlen disztribúciós központjáról.