A cég szerint az eukaliptusz pép felhasználásával
a cipők előállításához 5 százalékkal kevesebb vízre van szükség a hagyományos lábbelikhez képest,
ráadásul harmad annyi földterület kell az alapanyag megtermesztéséhez. Az Allbirds cipője a legszigorúbb fenntartható erdőgazdálkodási szabálynak – Forest Stewardship Council (FSC) tanúsítvánnyal rendelkezik – megfelelően készül.
Figyelembevéve a merinói gyapjú árának folyamatos emelkedését, a cipők előállítási költsége is magasabb, ennek ellensúlyozására alkották meg az új terméket, amivel a cég a magas minőség mellett az eddigi elfogadható árakat is meg akarja tartani.
Olyan márkát akartunk létrehozni, amely megváltoztatja az ipar status quo-ját, és újradefiniálja a jó termék fogalmát"
– nyilatkozta a cég két alapítója, Tim Brown és Joey Zwillinger a Business Insidernek.
Az új termékcsomag a „Free Collection" nevet kapta, és két különböző cipőt is tartalmaz: az egyik a már jól megszokott futócipő, a másik a Skippers, amely egy vékonyabb talpú cipőt takar. Az új kollekció ráadásul lélegzőképesebb, ami meleg időben különösen előnyös.
„Mi mindig hallgatunk a vásárlóink véleményére, és figyelünk, amikor javaslatokat tesznek a változtatásra" – tette hozzá a cég két alapítója.
A 2014-ben San Franciscóban alapított startup a Kickstarter közösségi támogató oldalon bukkant fel először, és öt nap alatt 119 ezer dollárt gyűjtött. Az első évben pedig 7,25 millió befektetést kapott a cég a további működéséhez.
2017-re a cég kaliforniai központjában már 50 alkalmazott dolgozott, a Nashville-i raktáráruházában közel negyvenen, míg a dél-koreai szerződéses gyárukban mintegy 350 ember dolgozik a világ legkényelmesebb cipőjének sikeréért.