A Fox Networks Group 2020-tól szeretné levinni az egy órában vetített reklámok mennyiségét és időtartamát. A javaslat szerint egy órában mindössze 2 percnyi reklámot sugároznának. Ez nagyon komoly változást jelentene, hiszen a Nielsen adatai szerint 2017-ben átlagosan 13 percnyi reklám került képernyőre óránként.
A kábelcsatornáknál ez még több volt, egészen pontosan 16 perc.
Ahhoz, hogy a Fox majd a jövőben is hozza a bevételi számokat, valószínűleg emelnie kell a TV reklámok sugárzási díján. A reklámidő csökkentése jól mutatja, hogy mennyire megváltozott a reklámforgalmazás.
A csatorna produkciós igazgatója reális célnak tartja a kétperces óránkénti reklámidőt. Szerinte az egész iparágnak meg kellene próbálnia követni a példájukat. Ezzel együtt elismerte, hogy a reklámidő még mindig nagyon értékes, de a jövőben a minőségre és nem a mennyiségre kell fektetni a hangsúlyt.
A minőségi reklámtartalom megteremtése viszont jót fog tenni a tévétársaságoknak és a hirdetőknek egyaránt.
A konkurensek, vagyis a streamszolgáltatók, mint a Netflix és az Amazon megjelenése is afelé tolja a nagy csatornákat, hogy egyre kevesebb reklámot vetítsenek, hiszen ezeknek a versenytársaknak a műsorai teljes mértékben reklámmentesek. Emellett az új stratégiára azért is van szükség, mert egyre több amerikai mondja le kábelelőfizetését és csatlakozik az előbb említett streamszolgáltatókhoz.