A Beam Suntory égisze alá olyan nagy márkák tartoznak, mint a Jim Beam bourbon, vagy a Laphroaig skót whiskey, és már Európában is forgalmazza a japánok különleges italát, a cseresznyevirágból és más egzotikus összetevőkből készült Roku gint.
A lepárlómester, Torii Kazuyuki most mutatta be alkotását:
„Szerettünk volna létrehozni valami különlegeset."
Az Oszakában desztillált Roku jelentése hat – ez visszatükröződik a hatszögletű palack kialakításában is –, és egyebek mellett
a szeszesital összetevői a cseresznyevirág, cseresznyevirág levele, a szencsa zöld tea és a szecsuáni bors.
Az összetevőket tradicionális japán eljárással szüretelték le. A palackok címkéje pedig hagyományos washi papírból készült.
A Suntory abban reménykedik, hogy hasonlóan a japán whiskey-k népszerűségéhez az Egyesült Királyságban, a Roku gin is igen kelendő szeszesital lesz.
Az újdonságnak és a lepárló háttértörténetének köszönhetően sokan fogják megkóstolni a japán gint, és talán még a korábbi kedvencüktől is átpártolnak – foglalta össze Olivia Williams, a Gin Glorious Gin kötet szerzője.
A Suntory története egészen 1899-ig nyúlik vissza, mikor Torii Shinjiro megalapította az édes vörös borokkal foglalkozó céget, amely 1923-ban állította elő saját whiskey-jét, majd pedig 1936-ban az első gint.
A Suntory 2013-ban debütált a tokiói tőzsdén, és közel négymilliárd dollár nyereséget könyvelhetett el.
2014-ben jelentette be a cég, hogy felvásárolja az amerikai bourbont gyártó Beamet 16 milliárd dollárért. Ezzel a felvásárlással a Suntory lett a világ harmadik legnagyobb szeszesital gyártója.
A gin népszerűség az elmúlt hat évben a duplájára nőtt a londoni Wine and Spirit Trade Association adatai szerint. Ráadásul 12 hónap alatt 47 millió palack kelt el tavaly szeptemberéig, míg egy évvel korábban csupán 40 millió üveg gint vásároltak a britek. A YouGov felmérése alapján tavaly a gin volt a legnépszerűbb szeszesital az Egyesült Királyságban – az angolok 29 százalék választotta.