A magasabb jegyárak segítettek ugyan az amerikai mozikon, hogy a csökkenő nézőszám ellenére is mindössze 2 százalékkal maradjanak csak el a 2016-os év rekordbevételétől. A nézőszám azonban 6 százalékkal esett. 2017-ben az amerikaiak összesen 1,24 milliárd alkalommal ültek be a mozitermekbe, ez pedig a legalacsonyabb szám 1995 óta.
Főleg a streaming szolgáltatóknak köszönhetően az amerikaiak 47,8 milliárd dollárt költöttek otthonukban különböző szórakoztató tartalmakra, ez pedig 11 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A digitális tartalmak iránt is egyre nagyobb a kereslet.
Az Egyesült Államokban 20 százalékkal, míg globálisan 41 százalékkal nőtt az erre a célra költött összeg.
A streaming-szolgáltatások előfizetőinek száma is megugrott a globális piacon. 2017-ben 33 százalékos növekedés mutatható ki ezen a területen és összesen 446,8 millió embernek volt előfizetése valamelyik online szolgáltatónál.
Kiderült az is, hogy a havonta legalább egyszer moziba járók adják a teljes amerikai és a kanadai bevétel közel felét, ez pedig mindössze a lakosság 12 százaléka.
Az észak-amerkaiak 24 százaléka egyáltalán nem jár már moziba.
Jelenleg Japán, Nagy-Britannia, India, Dél-Korea és Kína az öt legdinamikusabban fejlődő nemzetközi mozis piaci színtér. Kínában 7,9 milliárd dollárt ért el tavaly a jegybevétel. Ráadásul a kínai mozipiac 2018 első negyedévében - első alkalommal -, de átvette a vezetést Észak-Amerikától. Kína adta tavaly a világ teljes mozibevételének 21 százalékát és ezzel már a második legnagyobb piac az Egyesült Államok mögött.