A megállapodás értelmében a Barclays ügyfelei használhatják majd a PayPal fiókjukat a bank online és mobilos felületén, míg a Barclays termékei a PayPal oldalán lesznek szabadon elérhetőek a felhasználók számára.
A bankszektorban az utóbbi időben pánikhangulat uralkodott el, hiszen a legtöbben attól tartanak, hogy az olyan techvállalatok, mint az Amazon, az Apple és a kínai Alibaba hamarosan átveszik majd az uralmat az 1800 milliárd dollárt érő pénzügyi szolgáltatói szektora fölött.
A folyamatosan növekvő ügyfélszámuknak és az ötletes platformjaiknak köszönhetően a fintech vállalatok valóságos veszélyt jelentenek a bankokra,
hiszen a bankok bevételének már 34 százalékát a pénzügyi szolgáltatások teszik ki.
A Barclays azt a taktikát követi, hogy inkább partnerségi szövetséget köt ezekkel a fintech vállalatokkal, nem pedig versenybe száll velük. Az Amazon és a JP Morgan az Egyesült Államokban dolgozik közös szolgáltatás kialakításán, egy másik projektjükben pedig a Berkshire Hathaway is beszállt.
A Barclays és a PayPal elsősorban azon dolgozik azon, hogy miképpen lehetne a két vállalat szolgáltatásait mindenki számára előnyösen egyesíteni. A Barclays vezérigazgatója szerint az együttműködésnek köszönhetően sokkal egyszerűbbé válik az ügyfelek számára a fizetés.