A New York-i tőzsde hétfői zárása után közzétett beszámoló tanúsága szerint
a Google bevétele a március 31-én végződött negyedévben éves összevetésben 26 százalékkal, 31,14 milliárd dollárra emelkedett,
meghaladva a 30,3 milliárd dolláros elemzői várakozást. A Google hirdetési bevétele, amely a teljes bevétel oroszlánrészét adja, 24,4 százalékkal 26,64 milliárd dollárra nőtt.
Az Alphabet hosszabb távú tőkeberuházásai majdnem megtriplázódtak, 7,3 milliárd dollárt tettek ki az első negyedévben. Az üzemi nyereség 6,5 százalékkal 7 milliárd dollárra emelkedett, de az üzemeltetési haszonkulcs 27 százalékról 22 százalékra csökkent.
A nettó nyereség 9 milliárd 401 dollár volt, 73,2 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi 5,4 milliárd dollárhoz képest, ám a nyereség meredek emelkedése egyszeri tételekből fakadt.
Az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke a tavaly első negyedévi 7,73 dollárról 13,33 dollárra nőtt. Egyszeri tételek nélkül a nyereség 9,93 dollár volt részvényenként.
Elemzők 6,56 milliárd dolláros profit mellett részvényenként 9,28 dollár nyereséget vártak.
A tényleges adókulcs a tavaly első negyedévi 20 százalékról 11 százalékra mérséklődött. Az alkalmazottak száma az egy évvel korábbi 73 992-ről 85 050-re nőtt idén március végére.
A befektetők bizonytalanok annak megítélésében, hogy a jövőben mennyire lehet nyereséges az Alphabet, amely igyekszik alkalmazkodni ahhoz, hogy a hirdetési üzlet a hagyományos személyi számítógépekről egyre inkább a mobilkészülékekre tevődik át, és a kisebb képernyőkön nem értékesíthető olyan nyereségesen a reklámhely.
Emellett a cég kis, de gyorsan növekvő vállalkozásokba fektet be, kezdve az önvezető autóktól a hardveren át a felhőszolgáltatások eladásáig.
Az Alphabet árfolyama a tőzsde zárása utáni elektronikus kereskedésben kissé erősödött, majd ismét csökkenésre váltott, híven tükrözve a befektetők tanácstalanságát.
Hétfőn 0,51 százalékos mínuszban, 1067,45 dolláron zárt a papír New Yorkban, az egy évvel korábbihoz képest 26,6 százalékkal nőtt az értéke.