A japán taxik kiváló minősége az egyik oka annak, hogy a közösségi fuvarmegosztó szolgáltatások, mint az Uber, nem tudták megvetni lábukat az országban. Azonban ez hamar változhat, hiszen a legnagyobb vállalatok közül sokan szeretnének belépni a piacra, még a 2020-as tokiói olimpia előtt.
A tokiói taxipiac nagyjából 17 milliárd dolláros és rengeteg olyan cég van, amely szeretne magának egy szeletet kihasítani ebből a jól működő és komoly bevételeket termelő üzletágból. Azonban van néhány nehézség a tervvel kapcsolatban. A japánok többsége ugyanis teljesen elégedett a taxizással, valamint a Line üzenetküldő applikáció segítségével a taxitársaságok is megjelentek egy saját fejlesztésű alkalmazással, hogy tartsák a lépést a technológiával.
A Bloomberg szerint Tokióban az Uber összesen a fuvarok 1 százalékát viszi el havonta.
Japán harmadik legnagyobb telekommunikációs vállalata a SoftBank jelenleg is dolgozik a Didi Chuxing nevű kínai közösségi fuvarmegosztóval, egy taxi alkalmazás létrehozásán, amellyel egész Japánt lefedhetnék. Az új vállalat az alkalmazást Oszaka, Kiotó és Tokió mellett számos más nagyvárosban is tesztelni fogja.
A Sony is próbál beszállni és öt taxitársasággal kötött partneri megállapodást egy olyan fuvarmegosztó kifejlesztéséhez, amely mesterséges intelligenciát fog használni. Az MI képes lenne előre megjósolni, hogy mikor és hol lesz szükség a legtöbb taxira.
Számításba venné az időjárást, a forgalmat, a napszakot és azt is figyelné, hogy hol tartanak éppen egy-egy nagyobb rendezvényt.
A Nissan Motor a mobiljátékokat gyártó DeNA segítségével már megkezdte az önvezető Nissan Leaf taxik tesztelését Yokohamában. Az Easy Ride kocsijai a Nissan főhadiszállása körül járnak be egy nagyjából 4,5 kilométeres útvonalat és az utasok eddig nagyon pozitívan nyilatkoztak az önvezető taxikról.
Az önvezető funkció bevezetése nagyon fontos Japán számára, hiszen az ország az eddigi legfejlettebb technológiákat szeretné megmutatni a világnak majd az olimpia alatt. Az önvezető taxik egyébként megoldást jelentenének egy másik problémára is. Megoldódhatna így a sofőrhiány, hiszen a japán taxisok átlagéletkora 60 év, a fiatalokat pedig egyáltalán nem vonzza ez a szakma.