A háttérzenékre épülő streming platform, a Soundtrack Your Brand az elmúlt időszakban több kiadóval is megállapodott és sikerült bővíteniük a háttérzene kínálatukat, így jelenleg 26 millió dal küzöl vállogathatnak a felhasználók.
Ola Sars, a vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy a háttérzene és a reklámzene üzletága legalább tízéves lemaradásban van a hagyományos zeneiparral szemben, azonban éppen ezen a területen lehet komoly növekedést elérni.
Jelenleg a háttérzene üzletág 5 milliárd dolláros, ez pedig kevesebb mint a harmada a hagyományos zeneiparnak.
A Soundtrack jelenleg a TAG Heuer üzleteinek és a McDonalds éttermeiben szolgáltat felhőalapon háttérzenét, amit szabadon streamelhetnek a vállalatok. A cég a kezdeti időszakban 18 hónapig a Spotify zenei adatbázisát használta, azonban ma már szeretnének önállóbbak lenni és kiépíteni saját zenei tárházukat.
A streamelés lett a zeneipar leggyorsabban növekvő szegmense az elmúlt években. A háttérzenei üzletág azonban még mindig egy viszonylag feltérképezetlen terület. A kisboltok, vagy közepes nagyságú üzletek a legtöbbször illegálisan használják a különböző zenéket a boltokban,
a nagyobbaknak viszont eddig nem volt lehetőségük stream alapon lejátszani a számokat, így a legtöbbször CD-ről oldották meg.
A Soundtrack kifejezetten a vállalkozások és nagyvállalatok számára készült zenei streaming platform, és nincs rajta olyan nyomás, mint az Apple-ön, vagy a Spotify-on, amelyeknek egyre több és több emberhez kell eljutniuk, hogy növeljék az előfizetőik számát. Egy kávézó vagy egy üzlet havi 35 dollárért kapja meg a Soundtrack szolgáltatását, szemben a 10 dollárral, amelyet egy hagyományos felhasználónak kell fizetnie.
A Soundtrack folyamatosan próbál új partnereket szerezni, a leginkább a franchise hálózatokban látnak lehetőséget, hiszen ezeknek a helyeknek több száz üzlete van világszerte. A Spotify továbbra is a platform legnagyobb részvényese, de a stockholmi székhelyű startupnál abban bíznak, hogy megismételhetik a világ legnépszerűbb zenei streaming platformjának a sikerét, hiszen a Spotify azokat is át tudta csábítani a fizetős szolgáltatásra, akik addig illegálisan töltöttek le zenéket.