Ezeket B vállalatoknak hívják és világjobbító, etikus értékrendjükkel versenyelőnyre tesznek szert, jeleskednek továbbá a munkaerő megtartásában is.
Egy B Lab nevű nonprofit szervezet végzi a B vállalatok minősítését az Egyesült Államokban, Európában, Ausztráliában, Új-Zélandon és Brazíliában, s a tanúsítvány megszerzéséért a jelentkező cégeknek igen sokféle és szigorú sztenderdeknek kell megfelelniük olyan témákban, mint
a társadalmi és környezeti hatás, átláthatóság és elszámoltathatóság.
Eddig 2504 cég kapta meg a B Corporation címet több mint 50 országból, olyanok például, mint Danone, a Patagonia, vagy a Ben and Jerry's jégkrémmárka.
A fejlettebb országokban, melyeknél az életszínvonal a mienkénél magasabb, a ma középosztályának vásárló tagjai szívesebben vesznek meg olyan cég által gyártott terméket, amely környezet- és társadalomtudatos, mint olyan cégét, amelyik nem az.
Több felmérés is alátámasztja, hogy a jóléti társadalmakban minden három vásárlóból kettő inkább azt a márkát választja, amelynek a társadalmi szerepvállalása egyezik az elvárásaival, s kevésbé vásárol olyantól, amely nem tud ilyet felmutatni. Ez a fajta nézetazonosság tehát bevételnövelő, erősíti a márkahűséget és a termékciklust is hosszabbítja. Csökken a vásárlók lemorzsolódási aránya is.
Ez automatikusan hitelesebbé teszi a márkát mindenféle külön intézkedés vagy kampány nélkül, és nincs szükség tessék-lássék módjára alkalmazott CSR-kampányra (társadalmi felelősségvállalás) sem.
A nagyvilágban találunk is ilyenre példákat. A Lyft, az Uber versenytársa például egyértelműen azért tette karbonsemlegessé a szolgáltatását, hogy ezzel az értékrenddel csábítsa magához az ügyfeleket, s persze mindezt olyan értékrenddel, amivel az Uber egyelőre nem rendelkezik. Azért „egyelőre", mert előbb-utóbb már az lesz az elfogadott, ha egy cég odafigyel a környezetére, így akik nem teszik, azok előbb-utóbb kihullanak a piacról.
Ez egyébként nem csak a vásárlószerzésben, de a munkaerő vonzásban és annak megtartásában is segít,
az Y generáció esetében például kimutatható az erősebb vonzódás a környezet- és társadalomtudatos cégek irányába, mint a társadalomsemleges munkáltatók irányába.
Írásunk a Piacésprofit.hu cikke alapján készült, a teljes cikk itt olvasható el.