Az első, több mint 37 ezer négyzetméteres egység az ország déli részén található Hyderabad városában nyílik meg. Története során először az IKEA saját – 150 fős - összeszerelő csapatot is létrehoz, amely a vásárlók otthonában fogja összeállítani a lapra szerelt bútorokat. A Reuters beszámolója szerint az ottani fogyasztók ugyanis azt szeretik, ha komplett, összeszerelt ágyakat, szekrényeket szállítanak nekik házhoz. Arrafelé az IKEA-t jellemző „szereld össze magad” helyett inkább a „szereld össze nekem” filozófia érvényesül a bútorkereskedelemben.
De a svédek semmit sem bíztak a véletlenre, hiszen a piacra lépést megelőzően még 800 indiai otthonba is ellátogattak, hogy testközelből mérhessék fel, hogyan, milyen körülmények között élnek az emberek a kontinensnyi országban.
Ennek köszönhetően teljes mértékben tudnak majd alkalmazkodni a különböző országrészek eltérő igényeihez, mert míg például a hyderabadi áruházban tágas, bútorozott blokkok lesznek, addig a később, Mumbaiban nyíló üzletben több terméket mutatnak majd be kisebb terekben, tükrözve ezzel a várost jellemző szűkösebb lakásméreteket.
Az IKEA növekedése néhány fejlettebb piacon az elmúlt időszakban lelassult, ezért keres most újabb lehetőségeket: India mellett például Chilében is megjelenik majd.
A jövő meglehetősen ígéretesnek tűnik az új piacon, mert míg az áruházlánc forgalma tavaly mindössze 4 százalékkal nőtt, addig az indiai bútorforgalom ennek több mint a kétszeresével.
Indiában jelenleg jobbára kisebb vagy helyi bútorkereskedelmi cégek működnek. Az IKEA 2025-ig 25 áruház nyitását tervezi az ázsiai országban, amelyek közül az első négy a hagyományos városszéli raktáráruház-monstrum lesz. A későbbiek során azonban szeretnének nyitni újféle formátumok felé is.