A több mint 45 éves cég Londonban nyitja meg első saját üzletét, ahol kizárólag férficipőket árulnak majd.
„Mindig is terveztem férfiak számára cipőt, de csupán öt vagy hat ügyfél jött a női boltokba, de ez az elmúlt két évben megváltozott, és egyre több férfi kezdett az üzletekben vásárolni" – nyilatkozta Blahnik a Business of Fashion híroldalnak.
A júliusban nyíló üzletben 35 stílusú férficipő, összesen 1.900 variánsa várja a vásárlókat, amiket kézzel készítettek marokkói bőrművesek, és a végső simításokat olasz mesteremberek végezték el.
Az üzlet a brit főváros ikonikus pontján, a Burlington Arcade-ban nyílik meg július elején. „Szerettem volna, ha az üzletemet ékszerboltok, édességárusok és parfümüzletek veszik körül" – magyarázta Blahnik.
Kristina Blahnik, a cég vezérigazgatója elmondta, a kitűzött cél, hogy a férficipők a teljes eladás egyötödét tegyék ki, ami egy hosszú, évekig tartó folyamat lesz.
A férfi cipőbolt nyitásával együtt a cég új, férfiaknak szóló reklámkampányt indít, Instagram oldallal együtt.
Nem vagyunk az márka, amely agresszív növekedési politikát folytat, szeretnénk természetes ütemben fejlődni, mert ez az egyetlen módja, hogy sokáig fennmaradjunk"
– mondta Blahnik.
A cég három új gyárat is működtetni fog hamarosa Olaszországban, köszönhetően annak, hogy 2015-ben megugrottak a cég eladásai és abban az évben 25 százalékkal 11,7 millió fontra emelkedtek a bevételek.
A Manolo Blahnik által tervezett cipők népszerűségét remekül mutatja, hogy a tervezőről Colin McDowell 2000-ben könyvet írt, valamint
2003-ban a londoni Design Museum egy teljes kiállítást szentelt a tervező cipőinek,
ahol bemutatták Blahnik híres rajzait is.