A vizsgált időszakban értékben mintegy három és fél milliárd forintot költöttek almaborra, közel egyötödével többet, mint egy évvel korábban. Magyar nevéhez hűen az almaízesítésű italok fogynak a legjobban, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. A fogyasztás leginkább a nyári hónapokban tetőzik.
A cider viszonylag új szereplő a magyar piacon, ám hamar megtalálta a helyét a könnyed alkoholos italok között:
mind értékben, mind mennyiségben kétszámjegyű növekedést produkált a kategória.
A kiskereskedelemben elköltött három és fél milliárd forint több mint 90 százalékában az üveges kiszerelés fogyott, miközben a dobozos almaborok iránt jelentősen csökken a kereslet.
Magyar elnevezéséhez hűen valóban az alma ízesítésű cidereket emelik le a leggyakrabban a polcról, tízből kilenc eladott almabor ilyen.
Jócskán mögötte a körte ízesítésű ital; az összes többi gyümölcsíz piaci részesedése sem értékben, sem mennyiségben nem számottevő (2 és 3 százalék).
Kiszerelések tekintetében tarol a 0,33 literes, tízből kilenc vevő ezt választja. „Futottak még" a 4 deciliteres formátumok. Tízből négy cidert a 2500 négyzetméteresnél nagyobb boltokban értékesítenek, ám a diszkontok sem panaszkodhatnak: az értékbeli eladások egyötöde náluk realizálódik.
A cider népszerűsége évek óta töretlen, fokozatosan hódítja meg a fogyasztókat. Nem meglepetés, hogy a nyári hónapokban megugrik a kategória iránti kereslet, az egész éves forgalom több mint 40 százaléka ekkor valósul meg"
– mondja Hajdu Csongor, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.
Budapesten és környékén pedig az országos fogyasztás több mint harmadát mérjük, a régióban az országos átlagot meghaladó mértékű az almabor forgalma - tette hozzá
Kiderült az is, a gyártói márkák mellett teszi le a voksát a magyar cider-fogyasztó, a kereskedelmi márkák mindössze egy százalékot tudnak kihasítani a piacból.