Az Amazon, a Lidl és az Aldi jelentette fenyegetés arra készteti a kereskedelem legjelentősebb vállalatait, hogy összefogjanak. Ez történt a Tesco és a Carrefour esetében is. A két cég bejelentette, hogy költséghatékonyságból hosszú távú partneri megállapodást kötnek.
A szövetség kiterjed a globális elosztóhálózatra és a saját gyártású termékek kölcsönös megvásárlására is.
A Carrefour Európa legnagyobb kereskedője. Januárban bejelentették, hogy faragni akarnak költségeiken, és alkalmazottakat is elbocsátottak. Emellett a vállalat szóvivője kijelentette, hogy erősíteni szeretnének az e-kereskedelemben és Kínába is terjeszkedni kívánnak.
A Tesco és a Carrefour az együttműködéstől azt reméli, hogy az egyesített vásárlóerejüknek köszönhetően jobb árakat tudnak kínálni az ügyfeleknek, emellett pedig a termékek minőségén is javítani kívánnak. Az előző évben a két kereskedelmi óriás összesen 145 millió dollár értékben értékesített.
Magyarországon a Tesco az elmúlt pénzügyi évben 577,2 milliárd forint - 351,70 forint/font tavalyi éves átlagos árfolyammal számolva 1,641 milliárd fontnak megfelelő - bevételt ért el. A közép-európai uniós térségben ezt csak a lengyel Tesco-hálózat előzte meg, 2,2 milliárd fontnak megfelelő éves bevétellel.
A Carrefour világszerte 12 300 üzletet működtet 375 ezer alkalmazottal. A francia áruházlánc tavalyi forgalma meghaladta a 88 milliárd eurót.