Bár az USA által Kína (és a világ más részei) ellen indított kereskedelmi háború végső soron az átlagos fogyasztók pénztárcáit is megviselheti, nem ennyire egyszerű a helyzet a luxuscikkek esetében. Ezek ugyanis szintén drágulhatnak, azonban a legvagyonosabb társadalmi rétegek így is megveszik majd ezeket, hiszen ezeknek a javaknak elsősorban státuszszimbólum értékük van.
Mindez pedig a részvénypiaci befektetőknek is érdekes lehet, hiszen ha a konfliktus eszkalálódik, éppen ezen luxuscikkek mögött álló vállalatok részvényei jelenthetnek menedéket. A MarketWatch összegyűjtött néhány részvényt, melyre érdemes lehet odafigyelni.
A Michael Kors Holdings részvénye egyelőre megállíthatatlannak tűnik.
A papír lenyűgöző, 90 százalékos erősödést produkált az elmúlt 12 hónapban
(e hét közepéig). Bár a cég teljesítménye kicsit akadozott a 2012-es tőzsdére lépés után, mára kiderült, a Kors sikere nem csupán hirtelen fellángolás volt, és a papír tartós erővel bír.
A luxus kiegészítőkben és ruházati cikkekben utazó Kors emellett folyamatosan erős bevétel- és profitnövekedésről számol be, ezzel pedig a Wall Street bizalmát is elnyerte. Ráadásul miután tavaly 1,2 milliárd dollárért felvásárolta a Jimmy Choo cipőmárkát, a vállalat szélesebbre tárta az ajtaját a piacon, vagyis tovább növelte a későbbi sikerek esélyeit.
A francia LVMH (teljes nevén: LVMH Moët Henessy Louis Vuitton) a világ talán legismertebb luxuscége, és emellett a részvénypiacon is elég jól szerepel. Az elmúlt 12 hónapban 30 százalékot emelkedett a papír, és ezzel az elmúlt három év során megduplázta az értékét.
A siker egyik forrása, hogy az LVMH márkacsaládja elég ügyesen van összeállítva ahhoz, hogy a felső kategóriás termékek mellett olyanok is szerepeljenek benne, amelyek miközben elérhetők a középosztály számára is, azt az érzetet kelthetik, hogy a vásárló a szupergazdagok közé tartozik.
Az ékszerpiac egyik klasszikus ikonjának számító Tiffany elég nagyot menetelt az elmúlt 12 hónap során, ahogy a vállalat részvénye nagyjából 40 százalékot izmosodott. Ez jelentős részben annak köszönhető, hogy
a társaság elég komolyan lenyomta az első negyedéves profitvárakozásokat, aminek következtében a papírja mindenkori csúcsot ütött meg.
A Tiffany sikere mögött egyebek mellett az áll, hogy az ékszergyártó jó ütemben alkalmazkodott a kortárs stílusokhoz, és megfelelően monitorozta a fogyasztói igényeket. Ennek eredményeként ebben az évben a bevétel és a profit egyaránt kétszámjegyű növekedést mutatott. Ráadásul a Wall Street újabb erős teljesítményre számít a Tiffanytól az augusztusi jelentés előtt.
Ha a Tiffany az ékszeripar ikonja, akkor a luxusautók területén a Ferrari minden további nélkül megkaphatja ugyanezt a címet. Ráadásul mióta a cég 2015-ben tőzsdére lépett, már a kisbefektetők is lecsaphatnak a vállalatra, melynek papírja az elmúlt 12 hónapban nagyjából 30, míg az elmúlt három évben mintegy 140 százalékot szárnyalt.
Noha a Ferrari anyacége, a Fiat Chrysler Automobiles körül most van némi bizonytalanság, ahogy a vezérigazgató, Sergio Marchionne a napokban elhunyt, a vállalat növekedése várhatóan tovább fog folytatódni.
A májusi jelentés szerint a Ferrari profitja 19 százalékkal izmosodott, maga mögött hagyva minden nehézséget, beleértve a kereskedelmi háborúból adódó kockázatokat is.
A Ferrari lehet az egyik legjobb példa arra, hogy egy globális kereskedelmi háború bizonyos szint fölött máshogy érinti a luxustermékeket. Elég nehéz ugyanis elképzelni, hogy azok, akik eddig megengedhettek maguknak egy Ferrarit, némi áremelkedés miatt hirtelen a pénztárcájukhoz kapva elpártolnak a márkától.