A sárga és fekete színű, kicsiny mosógép nagyságú robot, amely óránként mintegy három kilométer megtételére képes, napi rendszerességgel szállít ki innivalókat, gyümölcsöket, rágcsálnivalókat a lakóknak.
A robot mintegy 30 kilós, elméletileg óránkét 12 kilométer a maximális sebessége, hat keréken gurul, négy kamera folyamatosan pásztázza környezetét, és egy lézeres érzékelő rendszer biztosítja, hogy ne ütközzön bele semmibe. 24 órán át képes működni.
A gyenge pontja az, hogy képtelen közvetlenül az ajtóig hozni az árút, ahogyan azt az ember teszi. De nagyon praktikus, a robot viszonylag gyorsan ideér szállítmányával"
– mondta az egyik lakó, aki nem a földszinten lakik.
A megrendelő okostelefonja applikációján választja ki a kívánt terméket, elküldi címét és azon is fizet.
A bolti alkalmazott teszi az árut a robot rakterébe, amely a mintegy 200 méterre lévő lakásokhoz 3-4 perc alatt megérkezik.
Kína a világ legnagyobb online vásárlói piaca, a lakosság 52 százaléka havonta legalább egyszer vásárol okostelefonján, globálisan ez az arány csupán 14 százalék a PricewaterhouseCoopers nemzetközi tanácsadó cég szerint. A mobilfizetés is kimagaslóan magas arányú az ázsiai országban.
Liu Cse-jong, a robotot gyártó Zhen Robotics alapítója és vezérigazgatója fényes jövőt jósol terméküknek.
"Jelenleg naponta mintegy 100 millió csomagot szállítanak Kínában. A jövőben ez egymilliárdra nő. Ekkora mennyiség házhoz szállításához nem lesz elég ember. Egyre több robotra lesz szükség ahhoz, hogy pótoljuk az emberi munkaerőt, és csökkentsük a költségeket" – fejtette ki az alapító.
Nem mindenki ért egyet azzal, hogy a robot jelenti a logisztikai megoldást hosszú távra. Sao Csung-lin, a China Express társaság egykori főtitkár-helyettese szerint a robot rövid távú szállításra lehet hasznos.