A chatbotok, vagyis a csevegőrobotok használatával 2023-tól akár
évi 11 milliárd dolláros költségmegtakarítást érhetnek el a pénzintézetek világszerte.
A legtöbb nagybank már alkalmaz ilyen mesterséges intelligenciát, de legalábbis kísérletezik vele.
A csevegőrobotok emelik az ügyfélkiszolgálás színvonalát és csökken az ügyfelek várakozási ideje.
A Juniper Research friss elemzése szerint már az idei év végéig 6 milliárd dolláros megtakarítás válik elérhetővé a technológia segítségével - olvasható a Bank Innovation összefoglalójában.
A chatbotok 2,5 milliárd órányi várakozási időt takaríthatnak meg az ügyfelek számára,
miután drámai mértékben lerövidítik a válaszadási időt telefonon vagy a közösségi csatornákon keresztül.
A hivatalos definíció szerint a chatbot egy olyan program vagy komponens, amely a mesterséges intelligencia segítségével kommunikál az emberekkel, előre lefektetett metódusok és parancssorok alapján.
Az angol szakzsargonban gyakran nevezik még
chatterbotnak, chat robotnak, chatter robotnak avagy talkbotnak is őket.
Mindegyik elnevezés helytálló, de az eredeti megnevezés (a chatterbot) egy bizonyos Michael Mauldin nevéhez fűződik, aki 1994-ben hozta létre az első Verbotot, amelyet Julia névre keresztelt. Mauldin minden olyan programot és gépet ezzel a jelzővel illetett, amely mesterséges intelligencia felhasználásával képes beszélgetni a partnerével.