A Huawei vezetősége szerint a gyártó az év első hat hónapjában 95 millió készüléket adott el, az előrejelzések szerint pedig az év végére ez a szám a 200 milliót is meghaladhatja. Amennyiben ez igaznak bizonyul,
az 31 százalékos növekedést jelentene az előző évhez képest.
Az elmúlt évben a Huawei némiképp lelassult és 153 millió okostelefont adott el világszerte, amely csupán 10 százalékos növekedést jelentett 2016-hoz képest, pedig abban az évben 29 százalékkal emelkedtek az eladásaik.
A pozitív előrejelzés egyik oka, hogy Kínában ismét felpörgött az okostelefonok iránti kereslet, a Huweinél pedig úgy gondolják,
hogy jövőre akár a Samsungot is megelőzhetik,
ezzel pedig ők lennének a világ legnagyobb gyártója.
Richard Yu, a Huawei vezérigazgatója elmondta, hogy az idei évben megszilárdítja a második helyét a vállalat, és nem elképzelhetetlen, hogy 2019 utolsó negyedévére már piacvezetők lesznek.
Ebben viszont nagy szerepet játszhat az amerikai-kínai vámháború, mivel a Huawei számára továbbra is kiemelkedően fontos a kínai piac.
Ráadásul az Egyesült Államokban, Ausztráliában és számos más országban is felmerült a gyanúja, hogy a Huawei a készülékeiken keresztül a kínai kormánynak szivárogtathat felhasználói adatokat, ezért a legtöbb nyugati országba továbbra is nehéz lesz betörni a vállalat számára.
A Huawei gyakorlatilag ki van zárva az amerikai piacról, hiszen egyetlen nagyobb szolgáltató sem árulja a telefonjaikat.