Az 1965-ben alapított cég
közel száz országban van jelen, és ezekben majdnem 44 ezer üzlettel rendelkezik,
a második helyen a McDonald's található 37 ezer üzlettel, míg a harmadik, jócskán lemaradva a Starbucks, 27 ezer üzlettel.
Ugyanakkor a McDonald's és a Starbucks eladásai évről évre növekednek, a Subway-é 2014 óta lassul, ráadásul az elmúlt 12 hónapban 7,6 százalékkal visszaesett a forgalma – a Technomic élelmiszeripari piackutató cég adatai szerint.
A visszaesések miatt a cég elkezdte csökkenteni üzleteinek számát: 2016-ban 350, 2017-ben 800, míg idén már 500 üzletet zártak be.
Az iparág elemzői úgy vélik, a keresletcsökkenés egyik oka az innováció hiánya. Miközben a McDonald's és a Starbucks folyamatosan új termékeket vezet be a változó fogyasztói preferenciákat figyelembe véve, addig
a Subway egyáltalán nem fejleszt.
Ugyanakkor tavaly nyáron jelentette be a cég, hogy húsz év után új designt alakítanak ki.
Ráadásul a céget alapító Fred DeLuca legfiatalabb testvére, Suzanne Greco vezérigazgató is nyugdíjba vonult, így a vállalat életében komoly változást jelent, hogy olyan vezető irányítása alá kerül, aki már nem a DeLuca család tagja.