A Tesla saját üzleteiben, valamint házhozszállítással is értékesíti a Model 3 autókat, azonban még így is
több ezer autó várakozik a cég freemonti parkolójában.
A Tesla alapítója és vezérigazgatója, Elon Musk, már 2016-ban figyelmeztette a befektetőket, hogy a vállalat meglévő szállítási rendszere nem fogja tudni kezelni a várható termelést.
Az autógyár valamelyest orvosolta a problémát, és mostanra 420 ezer előjegyzés van a 3-as modellre. Még júliusban ugyanis egy új lehetőséget alkottak meg, amit „sign and drive", vagyis „írd alá és vezess" néven említik.
Ahelyett, hogy a vásárlók egy autószalonba látogatnának, egy háromdimenziós modellt tekinthetnek meg az interneten,
és amit akár öt perc alatt meg is vásárolhatnak, és egyúttal el is indítják az autó kiszállítását a cégtől.
Ugyanakkor az újonnan kiszállított autók hibájára rengeteg ügyfél panaszkodik.
A cég továbbá a freemonti gyárból való kiszállítás lehetőségét is elkezdte tesztelni. Július 28-án Elon Musk vitte el a Tesla Model 3 autót a Los Angeles-i tulajdonosának. Ugyanakkor ez a szállítási opció is limitált, mivel a vásárlók nagy része nem a gyár közelében lakik.
A Tesla az idei év második negyedévében 53 339 járművet gyártott, és ebből 15 ezer még szállítás alatt van.
A vállalat teherautókat, vonatokat és hajókat használ a gépkocsik világszerte történő értékesítéséhez.
A tervek szerint a freemonti gyár évente 600 ezer járművet fog gyártani,
amennyiben ezt elérik, a jelenlegi szállítási lehetőségek nem lesznek képesek ellátni a forgalmat – tájékoztatta a befektetőket Musk februárban.