Az időközi nem auditált jelentés alapján április-júniusban a nettó értékesítés – a jövedéki és népegészségügyi termékadó (neta) nélküli árbevétel – 3,614 milliárd forint volt, 11,5 százalékkal, 372 millió forinttal magasabb a bázisidőszaki árbevételnél.
A belföldi értékesítés nettó árbevétele 12,7 százalékkal, 366 millió forinttal nőtt. A magyar piacon a saját termelésű termékek nettó árbevétele 11,7 százalékkal emelkedett. A prémium termékek árbevétele 7 százalékkal, míg a minőségi termékek nettó árbevétele 27 százalékkal lett magasabb a bázisidőszakhoz képest.
A jelentés szerint a kedvező árbevételi adatokhoz hozzájárult a volumen növekedése, illetve az értékesítési árak emelkedése.
A beszámolóban kiemelik, hogy az üzleti év első negyedévére vonatkozó piackutatási adatok szerint a magyar adózott égetett szeszesital piac volumenben 2,7 százalékkal csökkent, míg értékben 0,6 százalékkal nőtt. A fogyasztás értékben a prémium szegmensben 1,8 százalékkal, a minőségi szegmensben 2,9 százalékkal emelkedett, míg a kommersz termékek piacán 3,6 százalékkal visszaesett.
A Zwack Unicum Nyrt. export árbevétele 363 millió forint volt az első negyedévben, ez 1,8 százalékos növekedés a bázisidőszakhoz képest.
Az anyagköltségek és anyagjellegű ráfordítások 14,2 százalékkal, 182 millió forinttal emelkedtek, a személyi jellegű ráfordítások 1,1 százalékkal, 8 millió forinttal nőttek.
A Zwack részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában kereskednek,
a papír csütörtökön 16.800 forinton zárt, az elmúlt egy évben a legmagasabb árfolyama 17 750 forint, a legalacsonyabb 16.000 forint volt.