Mahesh Madhavan, a Bacardia vezérigazgatója szerint az egyesüléssel a tekintélyes márka növeli a Bacardi globális jelenlétét. Az IRI kutatócég 2017-es adatai szerint a Bacardi az alkoholos italok piacának 5,8 százalékát fedi le.
A bermudai székhelyű cég már értékesít egyébként tequilát, a Cazadorest és a Corzót, emellett pedig több mint kétszáz márka tartozik a Bacardihoz.
Azzal, hogy a Patron bekerült a Bacardi portfóliójába óriási lehetőséget kapott a márka, hogy bizonyítson az Egyesült Államokon kívül
– nyilatkozta Madhavan.
Egy bennfentes szerint a Bacardi hitelből finanszírozza az ügyletet, de a részletek nem nyilvánosak. A cég már 2009-ben bevásárolta magát a Patrónba, akkor 30 százalékos részesedést szerzett, és 500 millió dollárt fizetett. A most létrejött vállalat az IWSR adatai szerint a szuperprémium italok ipari szegmensében a legnagyobb szeszesital előállító lehet az Egyesült Államokban.
Az olyan agave-alapú italok, mint a tequila vagy a mezcal eladásai az elmúlt évtizedben hihetetlenül megugrottak.
A szuperprémium tequilák ára ugyanis 2002 és 2016 között nyolcszorosára nőtt,
legalábbis a Distilled Spirits Council kereskedelmi szervezet szerint. Ez jóval több, mint más alkoholos italoké, mert például a vodka ebben az időszakban csak 2,4 százalékot növekedett, míg a rum átlagára 0,2 százalékkal csökkent.
A Patrón az egyik régi tagja az előkelő tequilák piacának. A céget még 1989-ben alapította Martin Crowley és John Paul DeJoria – utóbbi különös életutat járt be, volt már hajléktalan, és első igazi sikere a hajápolási szerek piacához köthető.
A Patrón évente több mint 3 millió palackot értékesít, köztük számos luxus minőségű tequilát, amiket hagyományos módszerekkel Mexikóban állítanak elő.
A Bacardival kötött megállapodás révén a tequilák gyorsan kulcstermékké válhatnak a szeszes italok világpiacán. Tavaly George Clooney, és két társa adta el szintén prémium tequila cégüket, a Casamigost, egymilliárd dollárért.