Az Amazon pár hónapon belül megnyitja saját klinikáját, amit jövőre tovább bővít, miközben az Apple őrült tempóban fejleszti egészségügyi leányvállalatát, az AC Wellnesst.
Az egyik legfontosabb ok, amiért a Szilícium-völgy óriásvállalatai is beszállnak az egészségügybe, hogy így kézben tarthatják az egészségügyi költségeiket. Ahelyett, hogy munkavállalóik orvosokhoz járnának, és különböző, gyakran igen drága gyógyszereket íratnának föl, inkább
a vállalat saját orvosaival a megelőzésre és az egészséges életmódra helyezik a hangsúlyt,
ezzel pedig rengeteg pénz is megtakarítható.
Munkavállalóink rendkívül csalódottak az egészségügyi ellátórendszer költségei miatt. És ha ezen változtatni akarunk, magunknak kell ezt csinálni
– nyilatkozta Micah Weinberg, a Bay Area Council Economic Institute elnöke.
Ugyanakkor ahhoz, hogy a két ezermilliárd dolláros cég elérje a következő mérföldkövet, az Apple és az Amazon is felismerte, hogy
nem hagyhatják figyelmen kívül az egészségügyi szektor lehetőségeit.
Az Amazon például megvásárolta a PillPack online patika céget, valamint a Whole Foods-on keresztül egy szállítói hálózatot is.
Az Apple másik megközelítést alkalmaz: az Apple Watch segítségével az egészségügyi megfigyelési készülékek piacára igyekszik betörni, miközben számos, adatelemző technológiai újítást indított el.
A Gliimpse például segít a felhasználóknak összegyűjteni és hozzáférni egészségügyi adataikhoz.
Ugyanakkor kétségtelen, hogy mindkét nagyvállalat komoly kutatásokat és fejlesztéseket fog eszközölni az elkövetkezendő évtizedben az egészségügy terén, és ehhez elengedhetetlen, hogy a technológiai újítások ne kerüljenek idő előtt a nyilvánosság elé.