A Renault-Nissan-Mitsubishi konszern autói 2021-től már az Android operációs rendszeren futó járműinformációs, tájékoztató és szórakoztató (infotainment) központtal kerülnek forgalomba.
Az együttműködésnek köszönhetően a járművek vezetői okostelefonjaik nélkül is használhatják majd az autók információs központjában a Google navigációs rendszerét vagy például a szóbeli utasításokra reagáló személyi asszisztenst.
A világszerte működő okostelefonok 80 százaléka Android operációs rendszeren fut. A Renault-Nissan-Mitsubishi járművek „infotainment" központja azonban kompatibilis lesz más operációs rendszereken futó készülékekkel is.
A Renault-Nissan-Mitsubishi tavaly 10,6 millió járművet értékesített világszerte. Termelését 2022-re 14 millióra tervezi növelni.
Közben nagyot zuhant a holland TomTom részvényének az árfolyama arra a hírre, hogy a Google megállapodott a Renault-Nissan-Mitsubishi autóipari konszernnel az Android operációs rendszer járműinformatikai alkalmazásáról, hiszen az autóipari holding eddig az ő navigációs rendszerüket alkalmazta. A cég részvényei 25,77 százalékos mínuszban álltak a kora délutáni órákban, 6,25 eurós árfolyamon. Az árfolyamvesztés 500 millió euróval csökkentette a cég piaci tőkeértékét.
A TomTom a kétezres évek elején különálló navigációs eszközeivel tört be a világpiacra, azóta azonban az okostelefonok térnyerésével párhuzamosan jelentősen veszített piaci részesedéséből.
A cég ezért profilját az autógyártók információs rendszereibe integrált navigációs alkalmazására állította át annak reményében, hogy a gyártók a saját beépített navigációs rendszert részesítik előnyben az okostelefonokkal szemben.
A Google versenytársként való felbukkanásával azonban piaci pozíciója szinte kilátástalanná vált.
A TomTom tavaly 903 millió eurós forgalom mellett 204 millió euró veszteséget szenvedett el. Az idén a cég 825 millió euró bevételre számít. Tavaly a társaság bevételének egyharmadát navigációs rendszerének licenc-bevétele adta.