Az új vonalon hipergyors, úgynevezett golyóvonatok közlekednek majd, melyek révén jelentősen lerövidül az utazási idő a volt brit koronagyarmat és Kína nagyobb városai között.
A gigaberuházás kivitelezése - ekkora projektnél ez egyáltalán nem szokatlan - nem haladt simán, és a kivitelezési határidő is többször csúszott. Gondok voltak a főbb infrastrukturális elemekkel, egyes helyeken a talajvíz szivárgásával, egy szerelvény az egyik próbafutás alkalmával kisiklott, a vonal közelében lévő egyik bevásárlóközpont üzemeltetője pedig azt állította, a komplexum süllyedésnek indult a közelben zajló földmunkák miatt.
Végül a beruházás nyolc év alatt készült el.
Költsége 11 milliárd dollárra rúgott.
Ez közel 3000 milliárd forint, majdnem Magyarország egy évnyi GDP-jének 10 százaléka.
Az új vonat jelentősen lerövidíti a városállam és Kína legnagyobb városai között a szárazföldi utazás idejét.
Például Kanton városa a korábbi 2 óra helyett mostantól 48 perc alatt elérhető.
A várt legrövidebb futási idő éles közlekedésben Sanghajba 7 óra 45 perc, Pekingbe 8 óra 45 perc lesz Hongkongból. Ez utóbbi távolságot vonaton most 24 óra alatt lehet megtenni.
Az új vasúti kapcsolatról angol nyelven is készült egy összefoglaló, melyben a hálózati és csatlakozási információk is megtalálhatók.