A nemzetközi vásárlások legnépszerűbb termékkategóriái továbbra is a ruházat, lábbelik és kiegészítők (68 százalék), ezt követik a fogyasztói elektronikai cikkek, a számítógépek, tabletek, mobileszközök és perifériák (53 százalék), valamint a játékok és a hobbitermékek (53 százalék). A magyar kereskedők számára legfontosabb piacok az USA, Németország, az Egyesült Királyság, Kanada és Kína.
A határon túli vásárlások számának globális növekedésével párhuzamosan a mobilkészülékekről történő vásárlás aránya is világszerte nő.
A felmérésben részt vevő országokban átlagosan az összes fizetési forgalom 30 százalékát teszik ki a mobileszközökről történő vásárlások, de a legnépesebb országokban már akár meg is haladják az asztali eszközök használatát (Kínában 53, Indiában 48, az USA-ban 45 százalék). Magyarországon ez az arány 27 százalék. Ezzel együtt a legtöbb fogyasztó továbbra is asztali számítógépeken vagy laptopokon vásárol, Oroszországban például 65, Magyarországon 70 százalék részesíti előnyben ezeket a készülékeket.
A külföldön vásárló globális fogyasztók számára a legfontosabb, hogy a vásárlás során rendelkezésre álljon a biztonságos fizetés lehetősége (44 százalék).
A külföldiek általában nem tudják ellenőrizni, hogy az adott webshop megbízható-e, ezért nem tehetnek mást, mint bíznak benne, hogy a fizetési szolgáltató megtéríti a költségeiket, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Ezért fontos, hogy egy, a külföldi ügyfelek által is ismert fizetési mód is elérhető legyen a webshopban.
A biztonságos fizetési alternatíva elérhetővé tétele nélkülözhetetlen a vevők bizalmának elnyerésére, ugyanakkor a fizetéssel kapcsolatban további igények is felmerülnek. Négy online fogyasztóból három a saját valutájában történő fizetést részesíti előnyben. A helyi valutanem hiánya tehát akadálya lehet a vásárlásának, ezért érdemes olyan fizetési platformot választani, ahol a fogyasztók és a kereskedők a saját pénznemükben küldhetnek és fogadhatnak kifizetéseket.
Az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság fogyasztói egyértelműen előnyben részesítik a anyanyelvükön is elérhető webshopokban történő vásárlást, illetve
az összes megkérdezett piacon az online vásárlók 57 százaléka válaszolta, hogy nem szívesen vásárol olyan külföldi weboldalon, amely nem elérhető a saját nyelvén.
A felmérésben szereplő piacokon a fogyasztók 72 százaléka a kedvezőbb árak miatt vásárol a határon túlról.
Azoknak a kereskedőknek tehát jobbak az esélyei a globális piacon történő érvényesülésre, akik versenyképes árakat, illetve időről időre számottevő kedvezményt tudnak biztosítani vásárlóik számára.
A felmérés alapján a vásárlók negyede számára visszatartó erő lehet a magas szállítási költség, illetve 24 százalékukat megakadályozhatja a vásárlásban az attól való félelem, hogy a kapcsolódó vámok, díjak vagy adók miatt nem kalkulált extraköltségeket kell majd fizetnie a kézbesítés során. A magyarországi online kereskedők egyik legfontosabb vásárlóközönségének tekinthető német fogyasztók 26 százaléka válaszolta, hogy a költségek részletes feltüntetése fontos a számára.