Kenya a Ryanair és az easyJet légi cégeket szeretné meggyőzni arról, hogy rendszeres járatokat közlekedtessenek az országba.
Az agrártermékek exportja után, Kenya gazdaságának másik húzóágazata a turizmus.
Teljesítménye tavaly elérte az 1,2 milliárd dollárt, azaz a mintegy 325 milliárd forintot.
Nairobiban, az ország fővárosában pedig úgy gondolják, a turizmus fejlesztésében még rengeteg potenciál van, és ehhez akarják megnyerni partnernek a két légitársaságot.
Arra akarunk stratégiát építeni, hogy a Ryanair és az easyJet ide repüljön a turistákkal
– mondja Najib Balala, a turizmusért felelős miniszter, arra utalva, hogy az Indiai-óceán partján fekvő Mombasa, Kenya második legnagyobb városa, egyre felkapottabb a nyugati országok utazói körében.
Az óceánparti településben azért is bíznak a kenyai vezetők, mert reptere a második legnagyobb a főváros légikikötője után, és onnan igen könnyen elérhetők a kedvelt szafaritúrák vagy az ország sivatagos részei, az arra kíváncsi turisták számára.
A kormánytag emlékeztetett arra, hogy az Egyesült Államok után az Egyesült Királyságból érkezik az országba a legtöbb turista, őket az indiai, kínai és német földről érkezők látogatók követik.
Csupán a turisták 16 százaléka megy oda más afrikai országokból. Kenyában úgy számolnak, hogy a beutazók száma idén 18 százalékkal meghaladja majd az előző évit. A növekedés annak is köszönhető, hogy az ország sokat tett a közbiztonság javításáért, új vasút létesült – kínai pénzből –, és megjelentek a globális hotelláncok is a nagyobb városokban.
A kenyai statisztikai hivatal jelentése szerint, az ország tavaly 10 százalékos növekedést elérve, közel 1 millió turistát fogadott.
Emellett bejelentették azt is, hogy a nemzeti légitársaság, a Kenya Airways – a harmadik legnagyobb a Szaharától délre eső régióban – közvetlen járatot indít az USA-ba két hónapon belül, a következő öt évben pedig 20 további célállomásra.