A cégek gyakran már nem kiforrott szakembereket, hanem olyan képességekkel rendelkező munkavállalókat keresnek, mint például a nyitottság, a kreativitás, vagy a hálózatban gondolkodás. Ezek megszerzéséhez ad lehetőséget a LEGO új módszere, amely már az általános iskolások számára is lehetővé teszi a megfelelő alapok elsajátítását játékos keretek között.
Ebben a struktúrában egy helyen találkozik a jövő generációja, a munkáltatói elvárás, a szakképzés és a gyerekeket oktató pedagógus.
A kezdeményezés jól illeszkedik a kormány azon törekvéséhez, amely segítségével az oktatás a 21. századi igényekhez való átalakítását célozza meg minden szinten.
Vassné Figula Erika, az egyetem rektora hangsúlyozta, a LEGO Kelet-Közép-Európában először intézményükben alakította ki innovációs stúdióját. Hagsúlyozta, az egyetem és a városban működő LEGO gyár közötti kapcsolat régóta kiváló, ennek egy újabb állomása a stúdió kialakítása. Ezzel céljuk, hogy a leendő tanítókat és tanárokat felkészítsék a LEGO eszközök oktatási és tehetségfejlesztő célú alkalmazására. Mint mondta,
a program segítségével a gyerekek könnyebben érvényesülnek a szövegértés, a matematika és a robotika terén.
Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere (Fidesz-KDNP) szerint, a fejlesztés nagy lehetőség az egyetem számára is, ugyanis a LEGO stúdió neve hívó szó lehet a továbbtanulást tervező középiskolás diákok számára. Seszták Oszkár, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közgyűlés elnöke a LEGO és a cég által támogatott oktatási program legnagyobb erényét abban látta, hogy reális és szórakoztató alternatívát kínál a fiatalok körében egyre népszerűbb, a számítógépek virtuális valóságával szemben, vagyis a gyerekek a való világ építéséhez a térben alkotáshoz kapnak alapokat.
A rendezvényen bemutatták a stúdió működését, amelyet Maciej Findlik, a LEGO Education feltörekvő európai piacokért felelős vezetője irányított, aki azt mondta: nagy öröm számukra, hogy cégük a saját eszközeivel hozzájárulhat a magyar oktatás innovatív fejlesztéséhez.