Kitartóan szárnyalnak a luxusipar márkái

gucci
Italy,Rome,Via Dei Condotti,Street Scene,Woman Holding Gucci Shopping Bag
Vágólapra másolva!
A Gucci és a Louis Vuitton ott van a világ leggyorsabban növekvő márkái között, miközben a luxusdivat iparága általánosan is lenyűgöző teljesítményt nyújt. Egy friss felmérés szerint a szektor tavaly óta 42 százalékkal erősödött, lenyomva ezzel minden más területet.
Vágólapra másolva!

A luxusruházat a legjobban teljesítő iparág azon a 100 céget tömörítő listán, amely a leggyorsabban növekvő márkákat méri az Interbrand konzultációs cég kutatása alapján. Az összesítésben szerepel még a technológiai szektor, a fogyasztói javak iparága, valamint az autóipar és a pénzügyi szektor is – írja a CNBC.

A luxusmárkák közül kiemelkedik a Gucci, amely a terület leggyorsabban növekvő szereplője.

A 2017 óta tartó időszakban a márka 30 százalékkal 12,9 milliárdos értékre erősödött.

A Louis Vuitton 23 százalékkal 28,2 milliárdosra bővült. A listán szereplő kilenc luxusmárka összesített értéke 105,8 milliárd dollár, és olyanok kaptak még helyet a legjobbak között, mint a Hermes, a Tiffany, a Dior vagy a Burberry.

Lenyűgöző növekedést produkál a luxusipar Forrás: 123rf.com

Az Interband szakértői szerint a Gucci elsősorban Marco Bizzarri cégvezetőnek és Alessandro Michele kreatív igazgatónak köszönheti a sikerét, akiket egy igen értékes fiatal tanácsadói csapat vesz körül, melynek feladata, hogy a fiatalok körében is vonzóvá tegye a márkát. A Louis Vuitton szintén nyitni kíván a fiatalok felé, aminek érdekében márciusban Virgil Abloh lett a cég férfiruházatának művészeti igazgatója.

A lista új luxusipari szereplője a Chanel, amely a 23. helyre futott be 20 milliárd dolláros márkaértékkel,

miután tavaly 9,62 milliárd dolláros bevétel mellett 1,79 milliárdos profitot ért el. Ez a bevétel frontján 11, míg a profit oldalán 18,5 százalékos növekedés volt. A Chanel azért csak most került fel a listára, mert idén júniusban fordult elő először, hogy a vállalat egész pénzügyi évre vonatkozó eredményeket is közölt.

Közeleg a trónfosztás?

A luxusruházati szektor vállalatai azért lehettek ilyen sikeresek az elmúlt időszakban, mert

megvolt a képességük ahhoz, hogy reagáljanak a kulturális trendekre.

Ennek eredményeként egyszerre tudtak táplálkozni a populáris, „utcai" kultúra elemeiből, de mindeközben megőrizték a hitelességüket és az exkluzivitásukat – hangsúlyozta az Interband jelentése.

Hamarosan új ura lesz a szektornak? Forrás: Getty Images

Az eladások tekintetében a Kering kezében lévő Gucci nagyon szeretné átvenni a Louis Vuitton vezető szerepét a luxusmárkák körében. Marco Bizarri azt célozta meg, hogy a vállalat 10 milliárd eurós (11,5 milliárd dollár) bevételt érjen el, de a cégvezető nem erre tűzött ki pontos határidőt. Az LVMH családba tartozó Louis Vuitton tavaly több mint 8 milliárd eurós bevételt ért el, miközben a Gucci csupán 6,2 milliárdosat.

Márkák a csúcson

Az összesített márkarangsor élén egyébként az Apple áll 214,5 milliárdos értékkel, ami 16 százalékos növekedés tavaly óta. A második a Google, amely 10 százalékkal 155,5 milliárdosra erősödött, míg a bronzérmes az Amazon lett 100,8 milliárd dolláros márkaértékkel, azonban a növekedése lenyűgöző, 56 százalékos volt.

Nem véletlen, hogy az Amazon produkálta a leggyorsabb márkaérték-növekedést a listán.

Bővülési ütem tekintetében őt a Netflix követi 41 százalékkal – 8,1 milliárd dollárra. Szintén igen gyorsan nő a PayPal és a Mastercard márkaértéke is – derül ki a jelentésből. A top 10-es listán pedig csupán két olyan márka volt, amely tavaly óta veszített az értékéből: a Coca-Cola 5, míg a Facebook 6 százalékot bukott.

A luxusmárkák körében a top 10-es lista az alábbiak szerint áll össze: Louis Vuitton (28,6 milliárd dollár), Chanel (20 milliárd), Hermes (16,4 milliárd), Gucci (12,9 milliárd), Cartier (7,7 milliárd), Tiffany (5,6 milliárd), Dior (5,2 milliárd), Burberry (5 milliárd), Prada (4,8 milliárd).

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!