A luxusruházat a legjobban teljesítő iparág azon a 100 céget tömörítő listán, amely a leggyorsabban növekvő márkákat méri az Interbrand konzultációs cég kutatása alapján. Az összesítésben szerepel még a technológiai szektor, a fogyasztói javak iparága, valamint az autóipar és a pénzügyi szektor is – írja a CNBC.
A luxusmárkák közül kiemelkedik a Gucci, amely a terület leggyorsabban növekvő szereplője.
A 2017 óta tartó időszakban a márka 30 százalékkal 12,9 milliárdos értékre erősödött.
A Louis Vuitton 23 százalékkal 28,2 milliárdosra bővült. A listán szereplő kilenc luxusmárka összesített értéke 105,8 milliárd dollár, és olyanok kaptak még helyet a legjobbak között, mint a Hermes, a Tiffany, a Dior vagy a Burberry.
Az Interband szakértői szerint a Gucci elsősorban Marco Bizzarri cégvezetőnek és Alessandro Michele kreatív igazgatónak köszönheti a sikerét, akiket egy igen értékes fiatal tanácsadói csapat vesz körül, melynek feladata, hogy a fiatalok körében is vonzóvá tegye a márkát. A Louis Vuitton szintén nyitni kíván a fiatalok felé, aminek érdekében márciusban Virgil Abloh lett a cég férfiruházatának művészeti igazgatója.
A lista új luxusipari szereplője a Chanel, amely a 23. helyre futott be 20 milliárd dolláros márkaértékkel,
miután tavaly 9,62 milliárd dolláros bevétel mellett 1,79 milliárdos profitot ért el. Ez a bevétel frontján 11, míg a profit oldalán 18,5 százalékos növekedés volt. A Chanel azért csak most került fel a listára, mert idén júniusban fordult elő először, hogy a vállalat egész pénzügyi évre vonatkozó eredményeket is közölt.
A luxusruházati szektor vállalatai azért lehettek ilyen sikeresek az elmúlt időszakban, mert
megvolt a képességük ahhoz, hogy reagáljanak a kulturális trendekre.
Ennek eredményeként egyszerre tudtak táplálkozni a populáris, „utcai" kultúra elemeiből, de mindeközben megőrizték a hitelességüket és az exkluzivitásukat – hangsúlyozta az Interband jelentése.
Az eladások tekintetében a Kering kezében lévő Gucci nagyon szeretné átvenni a Louis Vuitton vezető szerepét a luxusmárkák körében. Marco Bizarri azt célozta meg, hogy a vállalat 10 milliárd eurós (11,5 milliárd dollár) bevételt érjen el, de a cégvezető nem erre tűzött ki pontos határidőt. Az LVMH családba tartozó Louis Vuitton tavaly több mint 8 milliárd eurós bevételt ért el, miközben a Gucci csupán 6,2 milliárdosat.
Az összesített márkarangsor élén egyébként az Apple áll 214,5 milliárdos értékkel, ami 16 százalékos növekedés tavaly óta. A második a Google, amely 10 százalékkal 155,5 milliárdosra erősödött, míg a bronzérmes az Amazon lett 100,8 milliárd dolláros márkaértékkel, azonban a növekedése lenyűgöző, 56 százalékos volt.
Nem véletlen, hogy az Amazon produkálta a leggyorsabb márkaérték-növekedést a listán.
Bővülési ütem tekintetében őt a Netflix követi 41 százalékkal – 8,1 milliárd dollárra. Szintén igen gyorsan nő a PayPal és a Mastercard márkaértéke is – derül ki a jelentésből. A top 10-es listán pedig csupán két olyan márka volt, amely tavaly óta veszített az értékéből: a Coca-Cola 5, míg a Facebook 6 százalékot bukott.
A luxusmárkák körében a top 10-es lista az alábbiak szerint áll össze: Louis Vuitton (28,6 milliárd dollár), Chanel (20 milliárd), Hermes (16,4 milliárd), Gucci (12,9 milliárd), Cartier (7,7 milliárd), Tiffany (5,6 milliárd), Dior (5,2 milliárd), Burberry (5 milliárd), Prada (4,8 milliárd).