Az Alibaba 2009-ben indította útjára a Szinglik Napját, amely mára a világ legnagyobb vásárlónapjává vált az interneten és a fizikai üzletekben egyaránt.
Az első évben 7,8 millió dolláros forgalmat generált, tavaly viszont az ezen a napon realizált árbevétel már meghaladta a 25 milliárdot
– írja a CNBC. Az idei évben brutális kedvezményeket ígérnek, viszont cserébe rekordforgalmat várnak.
A piaci elemzők az elmúlt időszakban egyre optimistábbak lettek az Alibabával kapcsolatban, egymás után emelték a cég részvényeinek jövőbeli alakulását tükröző célárakat.
A napokban megjelent gyorsjelentés azonban valamelyest lehűtötte a kedélyeket.
Az eredmény-beszámoló szerint az Alibaba profit soron verte a várakozásokat. Az egy részvényre jutó nyereség elérte az 1,11 dollárt, míg az egyszeri tételektől tisztított eredmény részvényenként 9,6 jüan lett a várt 7,42 jüannal szemben.
A bevételek éves alapon 54 százalékkal emelkedtek, azonban a konszenzustól valamivel még így is elmaradtak. A nettó árbevétel 85,15 milliárd jüan lett a konszenzusos 86,66 milliárddal szemben. Az aktív mobil felhasználók száma elérte a 666 milliót, a felhő alapú bevétel 90 százalékot emelkedett éves alapon.
A gyorsjelentés publikálásakor azonban a vállalat lefelé módosította a 2019-es pénzügyi évre szóló bevétel-előrejelzését 383 milliárd jüanra, ami csalódást keltett, ugyanis a piac korábban 396 milliárdra számított.
A The Fly idézi a JP Morgan amerikai brókerház piaci elemzőjének véleményét, aki pesszimistább lett az Alibaba részvényeivel kapcsolatban, és a gyorsjelentést követően csökkentette azok célárát. Egy éven belül a korábbi 210 helyett már csak 190 dollárra várja a kínai online kiskereskedelmi cég papírjainak árfolyamát.
Ettől függetlenül az elemzőháznál továbbra is felülsúlyozásra ajánlják az Alibabát.
Az elmúlt napokban a társaság részvényei a 144-153 dollár közötti ársávban mozogtak. Ezzel számolva egy éves időtávon ugyanakkor még mindig 25 százalékos felértékelődéssel kecsegtetnek a cég papírjai.
A JP Morgan elemzője kommentárjában kiemeli, hogy
a jövő évi árbevételi prognózis csökkentése negatív meglepetést okozott a befektetők számára, akik hajlamosak alábecsülni a fogyasztás várható lassulásának mértékét a kiskereskedelemben.
Emellett nem értékelik kellőképpen az Alibaba azon filozófiáját, amely szerint „a vásárló az első, a kereskedő a második, a befektető csak a harmadik".
A JP Morgan szakértője szerint azzal, hogy a társaság most lehűtötte a túlzott várakozásokat, arra ösztökéli az elemzőket, hogy az előrejelzéseiket jobban közelítsék a realitásokhoz.
Ám szerinte ez kedvező fejlemény lehet egy olyan tőzsdei cég számára, amely hosszú távú, jelentős növekedési potenciállal rendelkezik, és amelynek részvényei vitathatatlanul a minőségi kategóriába tartoznak.
Az elmúlt napokban nemcsak a JP Morgan, hanem más elemzők is pesszimistábbak lettek a társaságot illetően, miközben nem is olyan régen még egyre-másra srófolták feljebb az Alibabával kapcsolatos eredmény-várakozásaikat.
A társaság részvényárának maximuma az elmúlt egy évben 211,70 dollár volt. A kínai webkereskedelmi óriásban számos befektetési alap növelte egyébként a részesedését az elmúlt időszakban. A Swedbank például csaknem 5, a Trinity Street Asset Management pedig 2 százalékkal.