A Guccitól a Burberryig számos márka alapította meg saját gyermekruházati kínálatát, ami nagyrészt
a kifutókon látott darabok kicsinyített verziójából áll.
Ráadásul számos híresség, mint például Kim Kardashian vagy Beyoncé is sajátjához illő darabba öltözteti gyermekét.
A Guccinál egy pár gyermeklábbeli, ami természetesen egy felnőtteknek szánt darabnak a mása, akár 500 dollárba (143 ezer forint) is kerülhet.
A gyermekruházat egyre inkább trendorientált. Régebben a szülőket elsősorban a gyakorlatiasság vezérelte
– nyilatkozta Nathalie Christen-Genty, a párizsi székhelyű Melijoe alapítója a Business of Fashion oldalnak.
Amikor a luxusmárkák elindították saját gyermekruházati kínálatukat a kétezres évek elején, még nem gondolták, hogy ez lehet a következő nagy durranás, és a korábban fel nem használt terveket vették hozzá elő, azonban ez mára megváltozott, és
a legújabb trendeknek megfelelően alakítják ki mind a felnőttek, mind a gyerekeik ruháit
– foglalta össze Giuliana Parabiago, a Pitti Bimbo nemzetközi gyermekruházati szakkiállítás szaktanácsadója.
„A gyermekruházati szegmens folyamatosan nőtt az elmúlt nyolc évben, különösen Oroszországban, Kínában, valamint a Közel-Keleten költenek erre a szülők” – elemezte Geoffroy de la Bourdonnaye, a Chloé divatcég márkavezetője.