Egy nap alatt majdnem 8 milliárd dollárt költöttek az amerikaiak
![Black Friday ECONOMY COMMERCE prices Consumer nwf lnw 23 November 2018, Hamburg: "Red Friday" is written on a sticker in a Media Markt store in Hamburg on discount day Black Friday. According to estimates by the Handelsverband Deutschland (HDE), the disco](https://cdn.origo.hu/2023/12/V1AePx1bEGCd_CgDzdk4C6QVLayud0Com-rQh1qz5rg/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzEzODM3M2M3ZWU3NjRhODRhOTgyNzJmMjhkYWM3MTEx.webp)
Az amerikaiak leginkább hétfő este voltak aktívak, amikor a többségük hazaért a munkából, így az idei Cyber Monday az összes korábbit felülmúlta. Az Adobe Analytics, amely az Egyesült Államok 100 legnagyobb kereskedőjéből 80-at figyel, arról számolt be,
hogy idén 100 millió dollárral többet költöttek a vásárlók, mint tavaly ilyenkor.
Taylor Schreiner, az Adobe Digital Insights igazgatója szerint sok vásárló az utolsó pillanatig várt, ezért este óriásit ugrott a forgalom. Három óra alatt az amerikaiak annyit költöttek, amennyit máskor egy egész nap alatt szoktak.
A Target és az Amazon ingyenes házhozszállítást kínált, valamint a minimális rendelést is eltörölték. Az Adobe adatai szerint a Cyber Monday-ben résztvevő vállalatok eladásai 20 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit.
A Wall Street is reagált a jó eredményekre, hiszen az Amazon részvényei 5 százalékot emelkedtek, de a Kohls és a Target papírjai is erősödtek.
A Mastercard SpendingPulse előrejelzése szerint az e-kereskedelmi vállalatok 25 százalékkal többet kerestek, mint tavaly, legalább 3 milliárd dollárt. Ezek a számok viszont továbbra is eltörpülnek a kínai Alibaba bevételei mellett. A Singles Day nevű egy napos esemény idén 30,7 milliárd dollárt hozott a vállalatnak.
Bob Phibbs, a Retail Doctor nevű kereskedelmi tanácsadócég szerint az online boltok egyre nagyobb mértékben vágnak bele a hagyományos kereskedők profitjába azzal, hogy ingyenes házhozszállítást és kényelmes vásárlást kínálnak.