Kínában olyan ütemű az innováció, hogy az a világ minden más táját maga mögött hagyja – mondta a CNBC-nek Kevin Johnson, a Starbucks elnök-vezérigazgatója. Johnson egyébként a világ legnagyobb Starbucks üzletében adott interjút, amely, talán nem meglepő módon Sanghajban van. A kávézólánc óriás egyébként éppen nemrég kötött partnerséget a kínai Alibabával.
A Starbucks célja, hogy tovább fejlessze a házhozszállítási szolgáltatásait a kínai városokban, és ehhez kínálhat segítséget az Alibaba.
A partnerség keretein belül ugyanis a Starbucks applikációját integrálni lehet az Alibaba digitális hálózataiba.
Ez a fogyasztók számára végül azt jelenti, hogy a házhoz szállított Starbucks termékek minősége pontosan megfelel majd a boltokban kaphatókéval, köszönhetően az újratervezett csomagolásnak, illetve az új, csöpögésmentes védőburkolatnak – mondta Johnson.
Következésképpen, amikor a vásárlók megkapják a rendelt terméket, az italuk pontosan ugyanolyan hőmérsékletű lesz, mintha a barista éppen akkor készítette volna el – tette hozzá a cégvezető. Johnson egyébként tavaly került a Starbucks élére, ahol Howard Schultzot váltotta.
A kínai fejlesztések pedig azért fontosak, mert a vállalat ezeket a tapasztalatokat később más országok piacain is szeretné alkalmazni a házhozszállításnál, beleértve az Egyesült Államokat is – jelezte Johnson. A kínai piac azonban egyébként is rendkívül fontos a Starbucks számára, mivel
az első üzlet 1999-es megnyitása óta Kína lett a vállalat második legnagyobb, és egyben leggyorsabban növekvő piaca.
Az amerikai márka már több mint 3 ezer üzletet működtet Kínában, és a tervek szerint 2021-ig még több ezer új Starbucks kávézó várható a világ második legnagyobb gazdaságában.
A Starbucks emellett nem retteg különösebben az USA és Kína között fennálló kereskedelmi konfliktustól. Johnson kijelentette, tekintve hogy milyen sok ország piacán működik a vállalat, mindig vannak fennálló geopolitikai problémák, melyek érintik a társaságot. Ebből adódóan pedig a Starbucks már megtanulta, hogy navigálja át magát ezeken a problémákon.
„Nem vagyunk immunisak a geopolitikai helyzetre, azonban úgy navigáljuk magunkat, ahogy azt hitelesnek hisszük, illetve hogy
a lépések tükrözzék a piachoz fűződő hosszú távú elköteleződésünket"
– foglalta össze a véleményét Johnson.
Hozzátette, ahelyett hogy a vállalat Kínában újratervezné a beruházásait a kereskedelmi háború hatására, a Starbucks sokkal inkább a hosszú távú érdekeit fogja követni a világ második legnagyobb gazdaságában.